Cum iei țepe cu societățile de asigurări? Caz de lucru: Astra Asigurări

Cum iei țepe cu societățile de asigurări? Caz de lucru: Astra Asigurări

asigurare locuintaAm primit de la o cititoare o reclamație depusă la Comisariatul Județean de Protecția Consumatorului Brașov, doamna în cauză dorind să dea publicității cazul său, pentru ca brașovenii să știe la ce se pot aștepta din partea angajaților, mulți impertinenți, ai socitățeilor de asigurări.

În cazul de față este vorba despre societatea Astra (cea care contestă și decizia instanței privind cuantumul despăgubirilor din cazul accidentului lui Huidu), dar suntem convinși că sunt și alte firme în culpă. Dacă vreți să prezentați pățania voastră cititorilor, o puteți fie scriindu-ne pe adresa contact@newsbv.ro, fie la rubrica de comentarii la acest text.

In calitate de titular al dosarului de daune locuinta am parcurs procedura legala de cercetare a evenimentului asigurat si de intocmire a dosarului de daune, procedura care s-a finalizat in luna septembrie 2012, moment in care societatea de asigurari a acceptat devizul intocmit pentru repararea imobilului avariat.

Ulterior, societatea de asigurari mi-a solicitat sa formulez optiunea efectuarii platii indemnizatiei sens in care am formulat personal cererea de despagubire , respectiv am optat pentru plata indemnizatiei in contul societatii care va efectua lucrarile de reparatii la imobilul avariat de incediu conform devizului acceptat, am depus contractul de prestari servicii nr. 45/C/31.10.2012  incheiat cu societatea respectiva precum si factura nr. BBF 54/31.10.2012 pe care a emis-o aceasta societate.

Dosarul de daune a fost transmis la finele lunii octombrie 2012 la sediul central din Bucuresti pentru a fi data la plata suma si pentru ca subsemnata sa efectuez lucrarile de reparatie ale imobilului avariat de incediu. Deoarece suma reprezentand contravaloarea efectuarii reparatiilor conform devizului acceptat de catre societatea de asigurare nu a fost virata in contul societatii cu care subsemnata am incheiat contractul de prestari servicii aflat la dosarul de daune iar firma respectiva a emis o factura pentru aceea suma, motiv pentru care TVA-ul aferent acelei sume a trebuit platit conform dispozitiilor Codului fiscal, am contactat telefonic societatea de asigurari pentru a obtine informatii cu privire la intarzierea efectuarii platii.

Astfel, pana in data de 19.12.2012, societatea de asigurari prin Call Center-ul care tine legatura cu clientii asigurati mi-a comunicat o singura informatie, respectiv ca dosarul se afla „la ultima semnatura, urmand a fi trimis la departamentul financiar pentru plata”. Nu am avut nici o posibilitate de a intra in legatura cu persoana responsabila a aplica ultima semnatura si a afla motivele pentru care plata aferenta dosarului meu de daune treneaza. Am  insistat de nenumarate ori, inclusiv am formulat sesizare scrisa pe site-ul oficial al ASTRA ASIGURARI SA – Departamentul Reclamatii la care am primit raspunsul standard cu cel primit de la Call Center-ul de mai multe saptamani, respectiv ca „Dosarul dvs. se afla in proces de analiza si aprobare. Indata ce acesta va fi transmis Dep.Plati si voi primi data platii, aceasta va va fi comunicata”.

La data de 19.12.2012, societatea de asigurari mi-a transmis adresa nr. 5678 la care am raspuns la data de 08.01.2013, raspuns trimis cu confirmare de primire atat la sediul central (primit la data de 16.01.2013) cat si la Sucursala Timisoara (primit la data de 17.01.2013). Prin raspunsul formulat am solicitat societatii de asigurari sa dispuna efectuarea platii indemnizatiei conform cererii de despagubiri existente la dosarul cauzei cu respectarea termenului legal de 30 de zile.

Avand in vedere faptul ca:

  • 1. nici pana la data formularii prezentei reclamatii, societatea de asigurari nu a dispus virarea indemnizatiei in contul societatii prestatoare de servicii pentru efectuarea lucrarilor de reparatii,
  • 2. insistentele mele de a contacta din nou asiguratorul este soldat cu acelasi raspuns standard de la Call-Center, respectiv ca dosarul se afla „la ultima semnatura, urmand a fi trimis la departamentul financiar pentru plata” dar nu se respecta termenul prevazut de atat de prevederile legale in vigoare cat si de regulamentul interior al asiguratorului,
  • 3. functionarii de la Call Center se interpun in relatia cu asiguratorul si ca fac imposibila comunicarea directa dintre asigurat si asigurator,
  • 4. tergiversarea platii indemnizatiei de asigurare conform politei de asigurare incheiata, fapt care ma prejudiciaza direct pe subsemnata precum si pe firma de prestari servicii care a platit TVA-ul aferent sumei facturate conform devizului acceptat de catre asigurator,

va solicit sa ma sprijiniti in solutionarea acestei probleme si sa sanctionati comportamentul abuziv al asiguratorului.

Distribuie dacă îți place!
Alte articole:   VIDEO Cei 2 astronauţi blocaţi pe Staţia Spaţială Internaţională au revenit pe Pământ

De top în Brașov