Roman SA, salvată pe moment de un contract cu MApN

roman autocamioane brasovAltădată una din uzinele de referinţă ale României, unde lucrau circa 25.000 de angajaţi, acum fabrica Roman Braşov este la limita supravieţurii, mai având doar câteva sute de angajaţi. Recent, uzina Roman a obţinut un contract de 2,4 mil euro.

Uzina Roman a fost fabrica fanion a Braşovului. Însă, în ultimele două decenii, uzina a trecut prin grele încercări. În perioada 2004 -2012, fabrica a fost ţinută în viaţă de un contract uriaş cu Pentagonul, pentru care a livrat peste 1.000 de camioane de transport militare care au fost foliste în zonele de conflict din Irak şi Afganistan. În 2012, americanii nu au mai reînnoit contractul iar fabrica a rămas doar cu câteva contracte mici de livrare de camioane pentru firmele locale de utilaj petrolier, precum UPET Târgovişte sau Confind Câmpina.

Alte articole:   Salvamont Bran, misiune dificilă de recuperare a 2 turişti italieni blocaţi într-un perete în Munţii Bucegi (VIDEO)

Între timp, uzina Roman a sperat că va primi mai comenzi de tractoare din partea ţărilor africane, însă acestea s-au lăsat aşteptate. „S-au mai interesat firme din Nigeria, Sudan, Egipt pe partea de tractoare. Nu s-a legat însă nimic, până acum”, ne-a declarat Carol Rugacs, directorul fabricii.

O gură de oxigen

Recent, fabrica de camioane, deţinută de omul de afaceri Ioan Neculaie, a câştigat, un contract de 2,4 milioane de euro, fără TVA, pentru livrarea a 23 de camioane militare pentru MAPN. Autovehiculele sunt de două tipuri: 11 dintre ele în configuratia transport container specializat ATCS şi 12 în configuraţia autocamion de transport capacitate medie ACMD. Toate camioanele au tracţiune 6 x 6 şi sunt dotate cu motoare MAN.

Alte articole:   China avertizează ţările care vor să încheie acorduri cu SUA: Vom lua contramăsuri

Perioada de  livare este de 14 luni de la semnarea contractului.  Valoarea maximă a contractului estimată de către MAPN era de 18 milioane de lei (4 milioane de euro), fără TVA. Prin urmare, Roman Braşov a câştigat licitaţia cu un preţ aproape la jumătate, concurând cu firme internaţionale precum Iveco, Tatra sau MAN. “Am venit cu un preţ imbatabil şi am câştigat. Acest contract reprezintă o gură de oxigen pentru fabrica noastră, care, altfel, mai efectuează doar reparaţii”, a spus, pentru Capital.ro, Carol Rugacs.

Contractul cu MAPN câştigat luna trecută este primul consistent pentru camioane, din ultimii cinci ani, pe care Roman îl câştigă , după ce a pierdut, din 2011, unul de livrare de vehicule militare către Pentagon şi după ce, anul trecut, a pierdut încă un contract pentru livrarea a 29 de camioane către MAPN în favoarea italienilor de la Iveco Defence Vehicles.

Alte articole:   Ciocolata Dubai riscă să provoace o penurie mondială de fistic. Preţul a crescut cu aproape 3 dolari într-un an

În prezent, fabrica din Braşov este la limita supravieţuirii, spune directorul Rugacs, în condiţiile în care nu mai face decât reparaţii iar proiectul de autobuz citadin Urban a fost un eşec, pentru că nicio primărie din ţară nu l-a dorit, doar câteva bucăţi fiind vândute unor firme de transport internaţional de pasageri.

Distribuie dacă îți place!

Anunţuri mică publicitate

De top în Brașov