Chiar dacă au trecut peste cinci luni de când şantierele de pe ultimele două tronsoane de centură au fost deschise, lucrările nu au fost finalizate decât în proporţie de aproximativ 10%. Problema este că nu mai sunt decât şapte luni, din care mai bine de patru de iarnă, până când expiră termenul oficial de finalizare a lucrărilor.
Ambele proiecte au ca termen de finalizare 365 de zile de la începerea execuţiei, respectiv începutul lunii aprilie 2013. La final, Braşovul ar trebui să beneficieze de o ocolitoare de 20 de kilometri care să scoată traficul greu din oraş, iar pe întreaga şosea ar trebui să se circule în regim de autostradă.
Cel mai bine s-a lucrat pe tronsonul III, unde, deşi s-au făcut amenajările mai complexe din proiect, respectiv în special la pasajele supraterane de pe traseu, au fost executate aproximativ 15% din lucrări. Tron-sonul III are o lungime totală de 6,3 km şi se desprinde cu un pasaj superior din DN 13 Braşov – Târgu-Mureş, intersectează strada Plugarilor cu un sens giratoriu, traversează DJ 103C (strada Lânii) cu un pasaj suprateran, intersectează drumul de acces la Institutul Cartofului cu un pasaj superior, intersectează calea ferată şi DN 1 Braşov – Sibiu cu un pasaj superior şi, mai departe, strada Clopoţel cu un sens giratoriu care va permite accesul din şi înspre DN 1 Braşov – Sibiu şi DN 73 Braşov – Piteşti. Cel mai avansat este pasajul care face legătura cu Tronsonul II al ocolitoarei peste sensul gi-ra-toriu de pe DN 13. Acest tronson este realizat de SC Vectra Service care a câştigat contractul în valoare de 97,5 milioane lei.
Austriecii se mişcă cel mai greu
În schimb, pe tronsonul I din Ocolitoarea municipiului Braşov, la finele lunii iulie, doar 4,11% din lucrări au fost realizate, după cum reiese din datele CNADR. Contractul de execuţie pentru Tronsonul I al variantei de ocolire a municipiului Braşov are o valoare de 129,6 de milioane de lei, a fost câştigat de firma austriacă Alpine Bau GmbH. Acest tronson are o lungime de 7,2 kilometri şi presupune lucrări complexe pentru construcţia a trei poduri, două peste Timişul Sec şi unul peste pârâul Dârbav, a două pasaje, a unui nod rutier şi a unei intersecţii de tip giraţie. Practic noua şosea va scoate traficul greu de pe drumul CET-ului şi Fundătura Hărmanului. Tronsonul porneşte de la intersec-ţia DJ 103 A Braşov – Zizin, ocoleşte CET-ul, traver-sea-ză zona Timiş-Triaj cu un pasaj superior şi apoi Tronsonul II din ocolitoarea muni-cipiului Braşov, cu un pasaj peste calea ferată spre Sfântu Gheorghe şi DN 11.