AJOFM Braşov: „FORMACTIV” – Un nou program de ocupare și formare profesională. Subvenţii pentru angajatorii care încadrează persoane de peste 30 de ani

AJOFM Braşov: „FORMACTIV” – Un nou program de ocupare și formare profesională. Subvenţii pentru angajatorii care încadrează persoane de peste 30 de ani

AJOFM Braşov implementează un nou program de ocupare și formare profesională organizat de Ministerul Muncii.

Distribuie dacă îți place!

Agenția Județeană pentru Ocuparea forței de Muncă (AJOFM) Braşov implementează în perioada următoare proiectul FORMACTIV, care are drept scop atragerea pe piața muncii a ucenicilor.

Angajatorii care încadrează persoane de peste 30 de ani înregistrate la AJOFM Braşov sunt sprijiniţi prin programul „Formactiv”.

Firmele trebuie să declare la AJOFM Braşov locurile de muncă vacante

Pentru a intra în programul care prevede subvenții pentru angajatori, aceștia din urmă, dar și șomerii în căutarea unui loc de muncă, trebuie să urmeze câțiva pași.

Pentru început firmele trebuie să declare la AJOFM Braşov locurile de muncă vacante, inclusiv cele destinate uceniciei.

Ulterior, pentru organizarea programului, angajatorul încheie un contract cu un furnizor acreditat de formare profesională sau poate să se acrediteze pentru formare.

În România este nevoie de meseriași buni în multe domenii de activitate. Și niciodată nu e prea târziu să înveți o meserie care are căutare pe piața muncii. Mai ales dacă acea meserie îți asigură un loc de muncă stabil și cu șansa unor venituri bune și a împlinirii profesionale.

În acest sens, angajatorii care încadrează persoanele cu vârsta de peste 30 de ani înregistrate în evidențele AJOFM Braşov pentru a le specializa la locul de muncă vor fi sprijiniți în cadrul programului „FORMACTIV”.

Alte articole:   Broșura pentru admiterea la liceu 2025, publicată astăzi

Programul beneficiază finanţare totală de 63 de milioane de euro

Programul este implementat de Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă și va beneficia de o finanțare totală de 63 de milioane de euro, provenind din fonduri europene și de la bugetul de stat, și va fi implementat până la data de 31 decembrie 2029.

Ocuparea, formarea profesională și creșterea gradului de competențe pentru angajați sunt printre cele mai importante obiective ale MMFTSS. Sunt multe meserii cu mare căutare pe piața muncii, iar cei care se pregătesc pentru astfel de meserii au șansa de a câștiga salarii bune și de a se împlini profesional aici, acasă.

Proiectul FORMACTIV este o oportunitate de a sprijini șomerii, de a dezvolta competențe necesare pe piața muncii și de a contribui la creșterea nivelului ocupării”, a declarat Simona Bucura-Oprescu, ministrul Muncii, Familiei, Tineretului și Solidarității Sociale.

Beneficii pentru angajați și angajatori:

  • calificare profesională adaptată pieței muncii;
  • oportunități concrete de ocupare pentru șomeri;
  • subvenții pentru angajatori: 2.250 de lei/lună pentru fiecare ucenic, conform Legii nr. 279/2005 (această sumă se acordă proporțional cu timpul efectiv lucrat de ucenic, inclusiv pe durata concediului de odihnă anual);
  • creșterea gradului de ocupare și reducerea șomajului.
Alte articole:   Incendiu puternic, cu degajări mari de fum, în Tractorul (VIDEO)

Pentru accesarea sprijinului financiar angajatorii trebuie să încheie o convenție cu agenția județeană pentru ocuparea forței de muncă în termen de 60 de zile lucrătoare de la expirarea perioadei de probă a contractului de ucenicie, conform HG nr. 855/2013.

Angajatorii şi şomerii trebuie să se înscrie la AJOFM Braşov

Șomerii în căutarea unui loc de muncă care vor să facă  parte din program trebuie să se înscrie la AJOFM Braşov cu toate actele necesare.

Pașii pentru angajatori și șomeri în accesarea programului de ucenicie:

  1. Declararea locurilor vacante – angajatorii trebuie să anunțe posturile disponibile, inclusiv cele pentru ucenicie;
  2. Organizarea programului – angajatorul încheie un contract cu un furnizor acreditat de formare profesională sau poate să se acrediteze pentru formare;
  3. Înregistrarea șomerului – persoana interesată se înscrie la AJOFM/ANOFM cu actele necesare;
  4. Consiliere și mediere – ANOFM oferă informare și recomandă locuri de muncă pentru ucenicie;
  5. Cerere pentru ucenicie – șomerul completează o cerere pentru domeniul dorit;
  6. Repartizare – AJOFM Braşov direcționează șomerul către un angajator;
  7. Selectare și contract – după interviu angajatorul încheie contractul de ucenicie;
  8. Începerea activității – contractul este înregistrat la ITM, iar ucenicul începe lucrul;
  9. Solicitarea subvenției – angajatorul solicită subvenția online, în platforma PULS, și încheie o convenție cu AJOFM în 60 de zile lucrătoare de la expirarea perioadei de probă;
  10. Plata subvenției – se acordă lunar, proporțional cu timpul lucrat, pe baza documentelor depuse până pe 25 ale lunii următoare.
Alte articole:   ÎPS Laurențiu Streza la slujba de Sfințire a Bisericii „Adormirea Maicii Domnului” din Râşnov (FOTO)

Potrivit MMFTSS, contractul de ucenicie este un contract individual de muncă, încheiat pe durată determinată, în temeiul căruia un ucenic se obligă să se pregătească profesional în timpul activității profesionale. Angajatorul se obligă să îi asigure plata salariului şi toate condiţiile necesare formării profesionale.

Dacă apreciezi știrea, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like!

Noutăți RAPID și pe canalul de Whatsapp și Telegram !

Distribuie dacă îți place!

Anunţuri mică publicitate

De top în Brașov