Trecem la ora de vară. Cum ne afectează acest lucru sănătatea și psihicul

Trecem la ora de vară. Cum ne afectează acest lucru sănătatea și psihicul

În fiecare an în ultima duminică din luna martie, România trece ora de vară. Astfel, în noaptea de 24 martie spre 25 martie, ceasurile se vor da cu o oră înainte, iar ora 3.00 va deveni ora 4.00, drept urmare, în această noapte vom dormi mai puțin cu o oră.

Prin trecerea la ora de vară, ziua de duminică, 25 martie, va fi cea mai scurtă zi din anul 2018, având practic 23 de ore.

În România, ora de vară este corelată cu orarul de vară practicat în statele Uniunii Europene. Ora oficială de vară, ora Europei Orientale la care a trecut ţara noastră în noaptea de sâmbătă spre duminică, a fost introdusă în România pentru prima dată în 1932.

Introducerea orei de vară a avut ca scop creșterea numărului de ore în care oamenii beneficiază de lumina naturală a Soarelui și a fost extrem de avantajoasă pentru cei care lucrau pe vremuri în agricultură.

Alte articole:   Medicamentul Ozempic va fi retras de pe piața din România

Cum ne afectează modificarea orei

Trecerea la ora de vară ne poate afecta, dar nu pe termen lung, în cazul tinerilor şi oamenilor sănătoşi. În schimb, persoanele care suferă de anxietate si depresie, precum şi vârstnicii ar putea simţi un disconfort crescut ca urmare a acestei modificări.

De asemenea, atunci când se schimbă ora, persoanele care au o sensibilitate mai mare a ceasului biologic pot resimți mai intens modificarea. Ele pot avea nevoie de o perioadă mai mare de acomodare, până când se obișnuiesc să se trezească zilnic mai devreme cu o oră. Specialiștii spun că avem nevoie de aproximativ o săptămână pentru a ne adapta.

Scurtarea duratei somnului cu o oră, precum şi trezirea cu oră mai devreme duce la un stres suplimentar, iar de aici apar o serie de probleme: modificări cardiovasculare manifestate prin variatii ale tensiunii arteriale şi variate tulburari de ritm cardiac; neuropsihice: insomnie, somnolenţă, astenie, apatie, agitaţie, irascibilitate, anxietate, tulburări de concentrare şi memorie, cefalee, vertij.

Alte articole:   Lucian Pătrașcu: PSD a câștigat alegerile la Brașov!

Ce să faci să nu te afecteze schimbarea

Pentru a ajuta organismul să se adapteze este esenţial să avem o programare inteligentă a orelor de somn.

Încearcă să te culci seara cu minimum o oră mai devreme, astfel încât organismul tău să nu simtă privarea de odihnă atât de intens. Timpul petrecut în aer liber, în bătaia soarelui ajută corpul să producă vitamina D, dar contribuie şi la o stare de bine, de optimism.

Pentru a combate lipsa de energie care poate fi generată de schimbarea orei este bine să facem sport și să consumăm multe legume și fructe proaspete.

Propuneri legislative privind renunţarea la trecerea la ora de vară

Alte articole:   Târgul volant din Avantgarden, anulat

Datorită efectelor negative pe care le are schimbarea orei asupra sănătății umane, mai mulți deputați europeni au solicitat Parlamentului European și Comisiei Europene să evalueze în detaliu directiva privind ora de vară şi, dacă este cazul, să propună revizuirea ei.

Rezoluţia a fost adoptată cu 384 de voturi pentru, 153 împotrivă şi 12 abţineri. Membrii Consiliului European vor evalua această rezoluţie şi o vor modifica dacă este cazul.

Și în România, a fost depus la Senat un proiect legislativ prin care propune renunţarea la ora de vară, motivând că aceasta are efecte negative asupra sănătăţii populaţiei şi că perturbă transportul feroviar şi aerian.

Scopul trecerii la ora de vară este de a ne bucura mai mult de lumina naturală a zilei.

Distribuie dacă îți place!

Anunţuri mică publicitate