Tichetele de masă vor avea o valoare maximă de 45 de lei, în loc de 40 de lei. Camera Deputaților, în calitate de for decizional, a adoptat majorarea valorii maxime a tichetelor de masă. În aceste condiții, potrivit noii reglementări, valoarea unui tichet de masă nu poate depăși suma de 45 de lei, relatează Mediafax.
Tichetele de masă vor avea o valoare maximă de 45 de le
Proiectul de lege fusese adoptat anterior de Senat, iar acum a fost adoptat și de Camera Deputaților, în calitate de for decizional.
Valoarea tichetului de masă va crește cu aproape 5 lei, de la 40,18 de lei la 45 lei pe zi.
„Valoarea nominală a unui tichet de masă nu poate depăşi suma de 45 de lei”, stipulează un amendament introdus la Camera Deputaţilor la acest proiect.
Ca și până acum, angajatorii pot decide, în funcție de bugetul propriu, dacă vor acorda tichete la valoarea maximă de 45 de lei sau o sumă mai mică.
Tichetele de masă au crescut cu 5 lei în loc de 10 lei
În prezent, valoarea maximă a unui tichet de masă este de 40 de lei, iar noua decizie va fi inclusă în pachetul de măsuri economice discutat în paralel cu reforma administrației publice.
Varianta este una mai prudentă decât cea vehiculată în ultimele zile, care prevedea o creștere a valorii maxime a tichetului de masă la 50 de lei.
Tichetele de masă rămân impozabile, fiind supuse atât Contribuției la Sănătate (CASS), cât și unui impozit de 10%.
Ambele costuri sunt suportate de către angajații beneficiari.
Următorul pas este acela ca legea să fie trimisă la președintele României pentru promulgare și publicată în Monitorul Oficial înainte de a intra în vigoare.
