
Șeful Comisariatului Regional pentru Protecția Consumatorului ,Sorin Susanu, a anunțat că „eforturile noastre susținute, începute în urmă cu aproximativ un an și jumătate, referitoare la problemele consumatorilor brașoveni cu Compania Apa, încep să dea roade, respectiv un prim câștig în favoarea consumatorilor este acela că, toate persoanele care locuiesc la casă pot avea branșament individual și contorizare individuală”.
Acesta a precizat și cadrul juridic: conform art. 28 din Legea nr. 241/2006 actualizată, imobilele (casele) cu mai mulți utilizatori unde consumul de apă se facturează pe contorul de branșament existent (un singur contor) există posibilitatea solicitării separării consumului de apă de către fiecare utilizator al imobilului.
„În acest sens, doritorii trebuie să solicite printr-o cerere scrisă Companiei Apa avizarea separării consumului de apă. Separarea se va realiza în baza unui proiect cu o firmă autorizată în domeniu și pe cheltuiala utilizatorului.
În prezent, Compania Apa lucrează la elaborarea Regulamentului serviciului de alimentare cu apă și de canalizare (în baza noilor reglementări legislative)”, a declarat Susanu.
Acest regulament va fi supus aprobării Adunării Generale a Asociației de Dezvoltare Intercomunitară din Domeniul Apei din județul Brașov în data de 9.11.2015, dată după care se pot demara demersurile în vederea analizării și aprobării cererilor de separare consum apă la case de către Compania Apa.
„Totodată, vom continua să punem presiune pe principalii factori decidenți din Compania Apa, respectiv Consiliul Local (42% din acțiuni) și Consiliul Județean (42% din acțiuni) pentru a rezolva problematica contorizării individuale și la blocuri. Apreciem «trezirea din somn», chiar și după aproximativ 10 ani de «adormire» a municipalității și vom face în continuare toate demersurile legale posibile pentru a determina factorii decidenți să respecte drepturile consumatorilor brașoveni”, a punctat Sorin Susanu.