Concert extraordinar în Biserica Neagră

Concert extraordinar în Biserica Neagră

Biserica Evanghelică C.A din România – Parohia Brașov, în colaborare cu Primăria Municipiului Brașov, cu Fundația Forum Arte și cu susținerea Ambasadei Republicii Federale Germania în România, vă invită să luați parte la concertul extraordinar ce va avea loc duminică, 15 iulie, începând cu ora 19:00, în Biserica Neagră.

Intrarea este gratuită, în limita locurilor disponibile. Timp de trei ore, concertul va fi transmis în întregime, live, pe un ecran amplasat în curtea lăcașului de cult, pentru participanții care nu au procurat biletul gratuit necesar ocupării unui loc în Biserica Neagră. Biletele de intrare se pot ridica începând de astăzi, 04.07.2018, de la casieria Bisericii Negre.

Peste 150 muzicieni români, maghiari și sași, alături de soliști remarcabili din Germania, România și Ungaria vor interpreta, în premieră în România, această impresionantă capodoperă a muzicii universale, pe instrumente baroce.

Corul Bach al Bisericii Negre, Corul Lux Aurumque din Miercurea Ciuc și Orchestra Barocă a Festivalului de Muzică Veche de la Miercurea Ciuc, sub bagheta dirijorului Steffen Schlandt, vor prezenta în premieră în România, într-o formulă barocă, Oratoriul Patimile după Matei al compozitorului Johann Sebastian Bach.

La interpretarea celebrei piese muzicale îşi vor mai da concursul soprana Renáta Gebe-Fügi (Cluj-Napoca), mezzosoprana Susanne Langner (Berlin), tenorii János Szerekován (Budapesta) și Nicolae Simonov (București), precum și bașii Matthias Weichert (Dresda) și Dan Popescu (Brașov). Concert-maestrul Ulrike Titze, o personalitate de renume mondial, membru fondator al Orchestrei Baroce din Dresda, este garanția unui eveniment muzical extraordinar.

Alte articole:   Nicuşor Dan: Nu s-a pus niciodată în discuţie să nu fie bani de pensii şi salarii

Proiectul muzical este un proiect inițiat de profesorul Steffen Schlandt, dirijorul Corului „Bach” și organist la Biserica Neagră din Brașov. Alegerea acestei lucrări în anul Centenarului nu a fost întâmplătoare.

„Muzica lui Bach este profund creștină și plină de simbolistică spirituală și vorbește totuși pe înțelesul tuturor cu aceeași forță și sensibilitate. Considerăm că acesta poate fi mesajul nostru muzical în anul Centenar 2018: putem fi uniți și motivați să conlucrăm pentru un scop nobil. Prezentăm o Românie europeană, aptă să ducă la bun sfârșit un proiect ambițios, capabilă să lucreze în echipă, o Românie deschisă și tolerantă”, a declarat Steffen Schlandt.

Fiind considerată creația cea mai complexă a compozitorului Johann Sebastian Bach, un vârf al muzicii universale, Patimile după Matei reprezintă un deziderat pentru toți muzicienii implicați.

„Buna colaborare între toți participanții la proiect este esențială, de aceea scopul comun va șterge diferențele de limbă, etnie, confesiune sau de orice altă natură. Interpretarea unei astfel de lucrări din patrimoniul universal este motivul perfect pentru a depăși granițe, pentru a ne pune la dispoziția unui scop mai înalt, nobil. Dacă în urmă cu 100 de ani un astfel de concert era realizabil într-un cadru mai restrâns, în anul 2018 avem șansa să fim împreună în diversitate și să ne bucurăm cu toții de beneficiile artistice, educaționale, umane ale unei astfel de capodopere”, a precizat dirijorul.

Lucrarea aleasă este una din cele mai complexe din istoria muzicii universale, scrisă pentru două coruri, două orchestre și șase soliști.

Alte articole:   George Simion contestă la CCR rezultatul alegerilor din 18 mai (VIDEO)

Corul Cameral Lux Aurumque din Miercurea Ciuc se va alătura, în acest demers muzical de excepție, Corului „Bach” al Bisericii Negre din Brașov, de la a cărui înființare se împlinesc 85 de ani. Corul „Bach” este cel care a cântat Oratoriul Patimile lui Matei în primă audiție în sud-estul Europei în mai 1935, la Ateneul Român din București.

În mod similar, Orchestra Barocă a Festivalului de Muzică Veche, care anul acesta aniversează 10 ani de existență, se reunește în mod specific cu ocazia Festivalului de Muzică Veche din Miercurea Ciuc și este formată ad-hoc, cu precădere din muzicieni autohtoni de prestigiu care cântă la instrumente baroce, mulți dintre ei activând în alte țări. De aceea formula ei este unică în fiecare an. La actuala ediție, ea va fi alcătuită din 38 de instrumentiști de prestigiu din România (București, Brașov, Miercurea Ciuc, Târgu Mureș și Timișoara), Ungaria și Germania, adepți ai stilului de interpretare autentică cu instrumente de tip baroc.

Alte articole:   Un copil de 7 ani și mama lui au căzut de la etajul 5 al unui bloc din București

Prezentarea acestei compoziții muzicale de către Orchestra Barocă și de Corul Baroc reprezintă unul dintre cele mai importante momente ale ediției a IX-a a Festivalului Musica Barcensis ce se va realiza în coproducție cu Festivalul de Muzică Veche din Miercurea Ciuc și Festivalul ”Vara Magică” din București.

Concertul Oratoriul Patimile după Matei de Johann Sebastian Bach va fi susținut joi, 12 iulie, de la ora 19.30, la Ateneul Român din București, vineri, 13 iulie, de la ora 19.00, la Biserica „Szent Ágoston” din Miercurea Ciuc și duminică, 15 iulie, de la ora 19.00, la Biserica Neagră din Brașov.

Johann Sebastian Bach a compus cel puțin patru oratorii care au la bază textele celor patru evangheliști, însă dintre acestea s-au păstrat doar două: Patimile după Ioan (1724) și Patimile după Matei (1727).

Distribuie dacă îți place!

Anunţuri mică publicitate

De top în Brașov