Ministrul Transporturilor (PDL) Anca Boagiu a anunțat că mai multe tronsoane de autostradă vor fi realizate cu fonduri europene. Prima sectiune finanțata din bani europeni va fi Gilau – Nadasel, din judetul Cluj, cu o lungime de 8,5 kilometri, care urmeaza a fi scoasa la licitatie saptamana viitoare.
Celelalte tronsoane ce urmeaza a fi finantate din fonduri UE sunt: Brasov-Fagaras (53 km), Fagaras-Sighisoara (52 km), Sighisoara-Ogra (56 km), Ogra-Campia Turzii (37 km), Gilau–Mihaiesti (24 km) si Mihaiesti-Suplacu de Barcau (76 km).
„Pana acum CE nu a vrut sa auda sub nicio forma de finantarea acestor tronsoane din bani europeni. Prin faptul ca s-a negociat corect un contract avem posibilitatea sa facem Autostrada Transilvania inclusiv pe bani europeni, intai tronsonul Gilau – Nadasel, apoi proiectarea la Targu Mures – Campia Turzii si de la Gilau la granita, care fac parte din tronsoanele prioritare”, a declarat, la randul sau, premierul Emil Boc.
Liber la „umflarea” contratelor de parteneriat public-privat
După ce a dat rateu după rateu cu realizarea autostrăzii Comarnic – Braşov în parteneriat public-privat, Guvernul Boc a decis să permită majorarea cu până la 50% a valorii contractelor de parteneriat public-privat (PPP), în cazul unor lucrări sau servicii care nu au fost prevăzute în proiectul iniţial.
„Prin derogare şi ca o chestiune de excepţie, partenerii publici pot atribui un contract de parteneriat public-privat, printr-o procedură de negociere fără publicarea prealabilă a unui anunţ de participare, pentru lucrările sau serviciile suplimentare care nu sunt prevăzute în proiectul estimat iniţial şi nici în contractul iniţial de parteneriat public-privat şi care au devenit necesare, ca urmare a unei situaţii neprevăzute, pentru execuţia lucrării sau serviciilor descrise de acestea, cu condiţia atribuirii contractului investitorului privat care a contractat respectiva lucrare sau serviciu”, se arată în noua variantă a legii parteneriatului public-privat.