Cum arată rețeaua de autrostrăzi gândită de Ponta

Cum arată rețeaua de autrostrăzi gândită de Ponta
CLICK pe poză pentru a se mări!!!

CLICK pe poză pentru a se mări!!!

Premierul Victor Ponta a prezentat ieri scheletul unei aşa zise strategii de construire a 1.200 kilometri de autostrăzi până în 2020.

De-a lungul anilor România a mai avut vreo 5-10 strategii asemănătoare, niciuna împlinită. Planurile lui Ponta cuprind supoziţii false, ipoteze optimiste, chiar şi erori de selecţie a proicetelor.

Premierul Victor Ponta a prezentat ieri harta principalelor autostrăzi a căror construire o promite românilor, condiţia fiind, desigur, ca aceştia să accepte plata supraccizei la carburanţi, situată teoretic la un nivel de doar 7 eurocenţi la litru şi  care, în realitate, va fi mult mai mare, ca urmare a aplicării inflaţiei şi TVA la această valoare. El a prezentat o aşa-zisă strategie, intitulată ”România 100”, ce prevede construirea a cel puţin 1.200 de kilometri de autostradă până în 2020, an în care se va încheia următorul exerciţiu financiar al UE. Proiectele urmează să facă obiectul unei legi care va fi votată de Parlament.

Potrivit lui Pont,a România are patru surse mari şi late pentru realizarea proiectelor.

Alte articole:   Modificări importante la mijlocul anului universitar: Lucrarea de licență și examenul de licență vor fi obligatorii din nou

Prima sursă sunt Fondurile de Coeziune (3 miliarde de euro) destinate realizării de autostrăzi pe reţeaua TEN-T centrală. Aici Ponta doreşte realizarea următoarelor autostrăzi: Bacău-Roman cu două bifurcaţii, una spre Iaşi, alta spre Târgu Neamţ, Piteşti-Râmnicu Vâlcea, Craiova-Calafat şi Bucureşti-Alexandria.

A doua sursă sunt Fondurile de Dezvoltare Regională (1,5 miliarde euro). Din acestea se vor construi autostrada Sibiu-Braşov -Bacău, cu o lungime totală de 320 de kilometri.

In sistem de concesiune, acestea fiind a treia sursă de finanţare, urmează să fie realizate autostrăzile Ploieşti-Comarnic-Braşov, Piteşti Craiova şi Suplacu de Barcău-Borş. Lungimea însumată a acestora ar fi de 340 de kilometri. Ultima sursă vor fi alocările bugetului de stat. Alocări cifrate la 750 de milioane de euro anual vor permite închiderea la graniţă a autostrăzii Transilvania (Suplacu de Barcău Borş, 60 de kilometri) şi realizarea autostrăzii  Buzău=Brăila-Galaţi, cu o lungime de 120 de kilometri).

Alte articole:   ACS Pro Elit, locul unde se formează campionii
Distribuie dacă îți place!

Anunţuri mică publicitate