
Mici făbricuțe private vor putea primi de la stat ajutoare nerambursabile de până la 450.000 de lei (circa 100.000 de euro) pentru investiții, în cadrul programului Microindustrializare, destinat firmelor mici și mijlocii (IMM-uri).
Programul naţional multianual de microindustrializare va fi lansat în perioada 21 august 2017, ora 10.00 – 01 septembrie 2017, ora 20.00, cu posibilitate de prelungire a termenului până la epuizarea bugetului alocat, a informat Ministerul pentru mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat. În data de 21 august va fi deschisă o aplicație electronică pe site-ul aippimm.ro, în care firmele mici și mijlocii se vor putea înscrie cu planurile de afaceri.
Alocaţia financiară nerambursabilă (AFN) pentru firmele selectate va fi de maximum 450.000 de lei pe beneficiar. Suma va acoperi cel mult 90% din valoarea cheltuielilor eligibile aferente proiectului, în limita valorilor maxime prevăzute pentru fiecare cheltuială eligibilă.Astfel, antreprenorul va trebui să suporte în final o contribuţie proprie de minim 10% din valoarea cheltuielilor eligibile aferente proiectului. De asemenea, taxa pe valoarea adăugată la înreaga valoare a proiectului va fi suportată de beneficiar (cu posibilitate de a o deduce, dacă are codde TVA).
Procedura acestei finanțări stipulează că beneficiarul selectat efectuează cheltuielile, iar statul îi decontează ulterior costrurile eligibile, în limita ajutorului nerambursabil obținut în program. Antreprenorii vor putea lua și credite de la bănci partenere în program, cu garanții, iar comisionul către Fondul de Garantare va putea fi decontat din program, dacă va fi prevăzut în planul de afaceri.
Bugetul alocat schemei de minimis pentru anul bugetar 2017, aprobat prin Legea nr. 6/2017 a Bugetului de Stat pe anul 2017 este de 74.359.000 lei.
IMM-urile care beneficiază de această finanțare trebuie să mai îndeplinească cumulativo serie de condiții, printre care:
• au capital social integral privat;
• asociaţii sau acţionarii care deţin mai multe societăţi nu pot aplica în cadrul prezentului program decât cu o singură societate;
• sunt înregistrate la Oficiul Registrului Comerţului şi îşi desfăşoară activitatea pe teritoriul României;• au cel puţin 1 an calendaristic de la înfiinţare la data deschiderii aplicaţiei electronice de înscriere a planului de afaceri;
• nu au datorii la bugetul general consolidat şi la bugetele locale, atât pentru sediul social, cât şi pentru toate punctele de lucru;
• nu se află în stare de dizolvare, reorganizare judiciară, lichidare, executare silită, închidere operaţională, insolvenţă, faliment sau suspendare temporară a activităţii.
• beneficiarii sunt obligaţi pentru o perioadă de minimum 3 ani începând cu anul următor acordării de ajutorului nerambursabil, să menţină activăinvestiţia pentru care primesc ajutor, să păstreze numărul locurilor de muncă existente la data deschiderii aplicaţiei de înscriere și locurile de muncă create prin program.
Nicoleta STELEA
Pentru mai multe detalii și consultanță finanțări:de luni până vineri, între 8.00 – 20.00
- • la telefon 0723-173.630 sau
- • pe e-mail: expertconsultanta01@gmail.com