
Stoparea șoferilor vitezomani se află în preocuparea edililor. Brașovul se află într-un proces amplu de modernizare a traficului, iar semaforizarea este un punct-cheie în această strategie. Laszlo Barabas, administratorul public al orașului, a discutat despre acest subiect în emisiunea Interviul Zilei cu Doru Dima, pe care o puteți urmări AICI!.
Una dintre cele mai interesante inițiative aflate în testare este schimbarea semaforului pe roșu la apropierea șoferilor vitezomani.
Teste pentru stoparea șoferilor vitezomani
Una dintre cele mai inovatoare măsuri discutate este testarea unei tehnologii care schimbă semaforul pe roșu atunci când detectează un vehicul ce depășește limita legală de viteză. Această soluție ar putea contribui semnificativ la reducerea accidentelor și la descurajarea comportamentului agresiv în trafic.
Tehnologia „inteligentă” care învață traficul
Conform lui Barabas, semafoarele din Brașov sunt parte dintr-un sistem care învăță traficul. Sistemul analizează comportamentul rutier și poate regla sincronizarea semafoarelor în timp real. Acest lucru este posibil printr-un dispecerat modern, construit din fonduri europene, care centralizează informații de trafic și imaginile de la camerele video din oraș.
Problemele actuale cu semaforizarea
Chiar dacă tehnologia există, implementarea nu este încă finalizată. În unele zone, semafoarele blochează inutil traficul.
Autoritățile lucrează la îmbunătățirea sistemului în colaborare cu specialiștii care au implementat programul inițial. Este necesară pornirea și calibrarea tuturor semafoarelor pentru a obține eficiența dorită.
Efectele poluării cauzate de opriri inutile
Barabas a atras atenția și asupra poluării crescute generate de opririle dese. La unele bumpere, vehiculele trebuie să oprească chiar dacă nu există treceri de pietoni, ceea ce contribuie la emisii suplimentare și disconfort pentru șoferi.
Siguranța pietonilor în zone aglomerate
Un alt aspect discutat a fost lipsa trecerilor de pietoni în unele zone critice, în contextul existenței șoferilor vitezomani. Cum ar fi în apropierea școlii Honterus. Din cauza reglementărilor privind distanțele minime între treceri, autoritățile nu pot instala treceri acolo unde ar fi cea mai mare nevoie. Ceea ce creează riscuri mari pentru copii și pietoni.
Nevoia unei culturi rutiere civilizate
Barabas a făcut și o comparație între comportamentul în trafic din Brașov și București. În capitală, deși aglomerat, traficul este mai fluid datorită unei culturi mai civilizate a șoferilor. În schimb, în orașele din provincie, schimbarea benzii sau cedarea trecerii sunt adesea provocări reale.
- Dacă apreciezi știrea, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like!
- Noutăți RAPID și pe canalul de Whatsapp și Telegram !