Reînceperea lucrărilor la primul tronson de ocolitoare este tergiversată în continuare. Vezi care sunt motivele

Reînceperea lucrărilor la primul tronson de ocolitoare este tergiversată în continuare. Vezi care sunt motivele

ocolitoare 9Miercuri, pe 26 februarie, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) ar trebui să deschidă ofertele primite de la constructori pentru reluarea lucrărilor la primul tronson al ocolitoarei Braşovului, care au intrat în conservare din luna iulie a anului trecut.

Drumarii au decis însă, să mai amâne termenul final de depunere a ofertelor până în data de 6 martie, motivând faptul că au fost solicitate o serie de clarificări cu privire la lucrările ce trebuie efectuate şi completări ale anunţului de licitaţie.

Licitaţie lansată cu întârziere

Primul tronson al ocolitoarei Braşovului, care va face legătura între DN 1 (zona Dârste) şi DN 11 (ieşirea din Braşov spre Hărman şi intersecţia cu tronsonul II al ocolitoarei) a intrat în conservare, după ce firma care executa lucrările, Alpine Bau Gmbh a intrat în insolvenţă, pe 10 iulie 2013, iar licitaţia de selectare a unui nou constructor a fost lansată abia în 8 ianuarie 2014.

Alte articole:   Valentin Făgărășian: Ministerul Afacerilor Externe confirmă - românii din Sardinia vor avea oficiul lor consular la Cagliari

Valoarea lucrărilor de finalizare a şoselei a fost estimată de CNADNR la suma de 88.355.336,51 de lei şi include şi suma de 6.344.904,19 de lei fără TVA reprezentând cheltuieli diverse şi neprevăzute în procent de 10% din articolele de lucrări, excluzând valoarea aferenta articolelor generale şi a lucrărilor în regie. Iniţial, şi acest segment de ocolitoare, pe care se va putea circula în regim de autostradă, ca de altfel pe tronsonul III deschis traficului la începutul lui decembrie 2013, trebuia finalizat în primăvara anului trecut, numai că întârzierile s-au ţinut lanţ.

Cât costă conservarea lucrărilor

Lucrările pe acest tronson nu au fost definitivate decât în proporţie de 56%, iar pentru ceea ce a efectuat Alpine a primit 46.088.979,13 lei fără TVA. Pentru conservarea lucrărilor efectuate se cheltuiesc 10.000 de lei lunar, bani care se duc de fapt pe paza lucrărilor pentru a evita dispariţia unor componente sau distrugerea lor.

Alte articole:   Primăria Brașov, bună de plată! 40.000 de lei daune după ce o brașoveancă și-a rupt piciorul într-o groapă!

Şefii Companiei de Drumuri, au susţinut în decembrie anul trecut, odată cu inaugurarea tronsonului III, că vor ca din primăvară lucrările să fie reluate şi să fie finalizate în decursul lui 2014. Oficialii europeni le-au dat „ultimatum” drumarilor să finalizeze întreaga centură, respective cei 18,4 km de pe toate cele trei tronsoane pe care să se poată circula în regim de autostradă, până cel târziu în martie 2015.

Distribuie dacă îți place!

Anunţuri mică publicitate