
Proiectul amenajării unui terminal intermodal la Feldioara a fost trecut, deocamdată, pe linia moartă, reprezentanţii Ministerului Transporturilor nefăcând nici o precizare oficială cu privire la finanţarea acestui obiectiv.
Teoretic, trebuia făcută până la finele lunii februarie, însă schimbările făcute în Guvern, după demisia miniştrilor liberali, au dat lucrurile peste cap şi semnarea contractului de finanţare era promisă pentru luna aprilie.
„Procedura pentru finanţarea acestui obiectiv era într-o stare avansată, dar, deocamdată, nu se mai zice nimic despre acest contract şi este posibil ca proiectul să nu mai fie finanţat, ţinând cont că semnarea contractului de finanţare trebuia făcută din luna aprilie. Documentele de finanţare se plimbă acum prin birourile Ministerului Transporturilor”, a explicat Dragoş David, directorul Agenţiei Metropolitane Braşov şi candidat pentru un post de europarlamentar din partea PDL.
Proiectul, care a fost evaluat la suma de 20 de milioane de euro, ar fi trebuit depus pentru finanţare de către Compania Naţională de Căi Ferate din România, în proiect mai fiind asociaţi judeţul Braşov, prin Consiliul Judeţean, Primăria Braşov şi Primăria comunei Feldioara.
Proiectul terminalului nu este unul nou, fiind pe masa de lucru a autorităţilor încă din 2010. Din păcate, însă, nici unul dintre ultimele guverne nu au dat semne până acum că şi-ar dori ca acest proiect să fie realizat. Pentru obţinerea finanţării în vederea realizării unui terminal intermodal s-au mai luptat şi zone ca Iaşi, Bucureşti, Timişoara, Constanţa sau Craiova, dar Braşovul a fost cel mai avansat în ceea ce priveşte documentaţia. Practic, intermodalul va fi la 8 kilometri de aeroportul de la Ghimbav. Aceste două investiţii – aeroportul şi nodul intermodal – ar face ca Braşovul să fie principalul centru logistic al României. Terminalul intermodal va face posibilă o mai uşoară mobilitate a transportului de mărfuri.