
CNAS anunţă că platforma informatică din asigurările de sănătate are probleme tehnice, astfel serviciile medicale se acordă offline, pe hârtie.
Casa Naţională de Asigurări de Sănătate (CNAS) anunţă, marţi, noi fluctuaţii şi disponibilitatea intermitentă a Platformei informatice din asigurările de sănătate (PIAS), aşa că, din 8 noiembrie, serviciile se acordă offline.
Medicii au reclamat de zile întregi disfuncţionalităţi şi se temeau că munca prestată nu va fi plătită în lipsa acestui anunţ oficial al CNAS, potrivit News.ro.
CNAS anunţă că Platforma Informatică a Asigurărilor de Sănătate (PIAS) are din nou probleme. Este vorba despre platforma folosită de medicii de familie din România, care înregistrează toate documentele emise către pacienți.
Potrivit reglementărilor în vigoare serviciile medicale, medicamentele şi dispozitivele medicale se acordă în regim offline.
”Transmiterea în PIAS de către furnizorii de servicii medicale şi de dispozitive medicale a serviciilor acordate în regim offline pe perioada întreruperii PIAS şi a serviciilor acordate offline anterior producerii întreruperii care aveau termen de transmitere pe perioada întreruperii, conform prevederilor contractuale, se face până la sfârşitul lunii în curs sau cel târziu până la termenul de raportare a activităţii lunii anterioare prevăzut în contract”, a transmis CNAS.
Aceleaşi dispoziţii se aplică şi în cazul programelor naţionale de sănătate.
”Având în vedere identificarea de fluctuaţii şi disponibilitatea intermitentă apărute în funcţionarea PIAS, care creează dificultăţi în desfăşurarea activităţii furnizorilor aflaţi în relaţii contractuale cu casele de asigurări de sănătate, vă informăm că începând cu data de 13.11.2023 sunt în derulare activităţi specifice pentru remedierea disfuncţionalităţilor apărute, iar pe perioada de indisponibilitate a PIAS, începând cu data de 08.11.2023, sunt aplicabile dispoziţiile legale mai sus menţionate, urmând ca prin ordin al preşedintelui CNAS să fie stabilită procedura de transmitere în PIAS a serviciilor medicale, medicamentelor şi dispozitivelor medicale acordate offline în această perioadă, a serviciilor medicale, medicamentelor şi dispozitivelor medicale acordate offline anterior producerii disfuncţionalităţilor, care aveau termen de transmitere în această perioadă, precum şi a serviciilor medicale, medicamentelor şi dispozitivelor medicale acordate în luna octombrie 2023, care aveau termen de raportare în luna noiembrie 2023 şi care nu au putut fi raportate”, anunţă CNAS.
Situaţia producerii unor întreruperi în funcţionarea Platformei informatice din asigurările de sănătate trebuie să fie constatate şi comunicate de Casa Naţională de Asigurări de Sănătate prin publicare pe site-ul propriu.
Medicii au reclamat în ultimele zile disfuncţionalităţile în funcţionarea sistemului şi se temeau că serviciile nu vor fi plătite.
Dacă apreciezi știrea, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like!