Ca urmare a materialului „Protecția Copilului Brașov a cumpărat echipamente de protecție de laun producător deinvitații de nuntă“ apărut pe site-ul newsbv.ro în data de 01.02.2021, Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Brașov face următoarele precizări:
Firma SC DELUXE CARDS SRL București are, conform datelor din Registrul Comerțului, mai multe obiecte de activitate, printre care se numără atât cel legat de comercializarea de invitații de nuntă și botez (așa cum reiese de pe pagina de internet www.deluxe-cards.ro), cât și cel legat de comercializarea online de produse parafarmaceutice (așa cum reiese de pe pagina de internet www.zentrum.ro).
În plus, dreptul de participare la o licitație publică revine oricărui operator economic, înscris în SEAP. Operatorul economic are autorizată activitatea de comert cu ridicata nespecializat, conform certificatului constatator ONRC și aviz de funcționare pentru import și distribuție dispozitive medicale eliberat de Ministerul Sanatății – Agenția Naționala a Medicamentului și a Dispozitivelor Medicale din România, în baza unui raport de evaluare.
2.Contractul a fost întocmit și înregistrat în data de 03.12.2020, după care a urmat circuitul de avizare și aprobare. Perioada de valabilitate a oricărui contract trebuie stabilită la elementul „durata contractului“, printr-o dată certă. În cazul de față, s-a stabilit ca durată de începere a derulării contractului data de 07.12.2020, dată însușită de către ambele părți ale contractului, prin semnătură.
Contractul nu conține o prevedere conform căreia valabilitatea sa ar începe să curgă de la data semnării de către ambele părți, de unde reiese că toate părțile semnatare și-au însușit data certă de începere a contractului, respectiv 07.12.2020. Menționăm faptul că nicio comandă de materiale de protecție NU a fost transmisă către operatorul economic înainte de semnarea, de catre ambele părți a contractului și a actului adițional.
3.În baza acordului cadru s-a întocmit contractul subsecvent. Furnizorul a semnat contractul subsecvent cu obiecțiuni. În baza acestor obiecțiuni s-a întocmit un act adițional la contractul subsecvent, de diminuare a cantităților inițiale.
Decizia a fost luată în următorul context: la momentul inițierii procedurii de achiziție a materialelor de protecție, pragul pentru achiziția directă a acestor echipamente era atins, de unde obligația de a asigura, prin procedură simplificată, materialele necesare. În situația în care DGASPC NU ar fi acceptat diminuarea cantității de materiale de protecție, procedura de achiziție trebuia anulată, iar finalizarea unei noi proceduri de achiziție ar fi durat minim 1 lună și 26 de zile, perioadă în care DGASPC nu putea furniza către structurile din subordine materiale de protecție, in contextul crizei medicale.
4. Contractul la care se face referire NU a fost prelungit, ci s-a întocmit, în baza acordului cadru, un nou contract subsecvent, nesemnat de către operatorul economic. Acesta a notificat, din nou, DGASPC că nu va putea onora cantitățile din noul contract subsecvent, motiv pentru care s-au demarat procedurile de reziliere a acordului cadru , încheiat pe o durata de 6 luni, respectiv 07.12.2020 – 06.06.2021).