Pamela Diaconu: Cine conduce Primăria Brașov?

Pamela Diaconu: Cine conduce Primăria Brașov?
Potrivit art. 134 alin. (1) și alin. (3) din Codul Administrativ convocarea consiliului local se face prin dispoziție a primarului sau prin convocare semnată de către toți consilierii locali care au această inițiativă.
De mai bine de un an de zile consilierii locali ai Municipiului Brașov nu mai primesc convocatoare și nici dispozițiile primarului ci doar simple anunțuri prin care sunt informați despre ședințe.
Termenele legale în care trebuie făcută convocarea consilierilor sunt de minim 5 zile ( pentru ședințele ordinare), respectiv de minim 3 zile pentru cele extraordinare. Stabilirea unui termen minim în vederea convocării are două rațiuni:
  • – Prima, ca membrii Consiliului Local să își poată aranja în așa fel programul încât să poată participa la ședințe, dat fiind că, de regulă, calitatea de membru în Consiliul Local nu este singura ocupație a acestora
  • – A doua, pentru ca acești membrii ai Consiliului Local să poată lua la cunoștință din timp și să analizeze problemele puse pe ordinea de zi, astfel încât să fie în măsură să exprime un punct de vedere la dezbateri.
În mai mult de 80 % din cazuri, ședințele Consiliului Local s-au ținut fără respectarea acestor termene, proiecte importante au fost ținute la secret până în ultimul moment, în mod intenționat, făcând de cele mai multe ori imposibilă îmbunătățirea acestora.
În privința ședinței ordinare care va avea loc mâine, anunțul și proiectul ordinii de zi au fost comunicate în data de 25 ianuarie, lipsind însă materialele necesare a fi studiate.

Situația era cu mult mai dramatică

Potrivit titlurilor, multe dintre proiectele supuse dezbaterii ședinței ordinare privesc lucrări de investiții dar și o colaborare cu Fundația Tiriac.
Cu toate acestea, la data de 26 ianuarie, consilierilor locali le-au fost puse la dispoziție doar 30 dintre cele 87 de proiecte aflate pe ordinea de zi, ceea ce înseamnă că peste 66 % dintre proiecte lipseau, în această categorie intrând proiectele care presupun o alocare bugetară extrem de semnificativă, cât și contractul de colaborare cu Fundația Țiriac.
În privința transparenței față de cetățeni, situația era cu mult mai dramatică întrucât pe site-ul Primăriei Municipiului Brașov așa cum rezultă din imaginea alăturată nu era publicat niciun proiect.
Luni pe data de 29 ianuarie, când proiectele aflate pe ordinea de zi au intrat în dezbaterea comisiilor de specialitate, situația nu se prezenta foarte diferit, întrucât în continuare, jumătate dintre proiectele aflate pe ordinea de zi lipseau, iar condițiile colaborării cu Fundația Țiriac erau în continuare ținute la secret de primarul urbei.
Ne întrebăm, cu un administrator al orașului agreat de primarul orașului să lucreze de la distanță (mai exact, din Malta – n.r. Amănunte AICI), dintr-o altă țară și un primar care ne ține pe toți în beznă când vine vorba de cheltuirea banului public, cine conduce, în realitate, Primăria Municipiului Brașov ?
  • Pamela Diaconu,
  • consilier local PNL

Dacă apreciezi știrea, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like!

Noutăți RAPID și pe canalul de Whatsapp și Telegram !

Distribuie dacă îți place!

Anunţuri mică publicitate