Eveniment

Oficial: Salariul minim brut va fi de 3.000 de lei din 2023

Gabriela Bunghez

Salariul minim brut crește din ianuarie 2023, la 3.000 de lei, cu 200 de lei impozabili, adică 1.863 de lei net.

Executivul a aprobat în şedinţa de joi hotărârea pentru stabilirea salariului de bază minim brut pe ţară garantat în plată, care prevede ca nivelul acestuia să fie majorat la 3.000 lei lunar, începând cu data de 1 ianuarie 2023, faţă de 2.550 lei în prezent.

Conform unui comunicat al Ministerului Muncii şi Solidarităţii Sociale, această modificare a salariului de bază minim brut pe ţară garantat în plată reprezintă o creştere de 17,6%, ceea ce în valoare absolută înseamnă 450 de lei, iar în valoare netă salariul este de 1.863 lei, majorarea fiind de 339 lei, iar creşterea pe net de 22,2%, informează Agerpres.

Tariful orar va fi de 18,145 lei/oră pentru un program complet de lucru de 165,333 ore/lună.

„Stabilirea salariului de bază minim brut pe ţară garantat în plată pentru anul 2023 s-a făcut prin negociere şi acordul comun al Guvernului, reprezentanţilor patronatelor şi sindicatelor, în cadrul şedinţei Consiliului Naţional Tripartit. De majorarea salariului de bază minim de 3.000 de lei vor beneficia 2.181.134 de salariaţi”, precizează Ministerul Muncii.

Potrivit datelor sursei menţionate, circa 2,2 mil. de salariaţi vor beneficia de această majorare, întrucât  şi alţi salariaţi bugetari au salariul minim indexat în salariul de bază.

În prezent, circa 1,2 mil. de salariaţi din România au, în „cartea de muncă”, salariul minim pe economie.

Te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like!

Noutăți RAPID și pe canalul de Telegram: Abonați-vă AICI