Economie

Oficial: Salariu minim de 3.300 de lei de la 1 octombrie

Sebastian Dan

Salariul minim va crește începând cu 1 octombrie 2023, a decis joi Guvernul în ședință, la scurt timp după fiind publicată în Monitor și hotărârea de Guvern.

Majorarea de 10% va beneficia unui număr de 1.867.000 de salariați, angajați preponderent în sectoarele transporturi, comerț și în rândul întreprinderilor mici și mijlocii. Măsura adoptată nu se aplică salariaților din agricultură și industrie alimentară, pentru aceste categorii aplicându-se deocamdată salariul minim brut de 3.000 de lei.

„Începând cu data de 1 octombrie 2023, salariul de bază minim brut pe țară garantat în plată prevăzut la art. 164 alin. (1) din Legea nr. 53/2003 – Codul muncii (…) se stabilește în bani, fără a include sporuri și alte adaosuri, la suma de 3.300 de lei lunar, pentru un program normal de lucru în medie de 165,33 ore pe lună, reprezentând 19,96 lei/oră”, prevede HG nr. 900/2023, publicată joi seara în Monitorul Oficial, la scurt timp după ce a fost aprobată de Guvern.

În hotărâre există însă o prevedere expresă acum în privința neaplicării acestui salariu minim sectorului agro-alimentar

Anul 2023 a început cu creșterea salariului minim în toate sectoarele de activitate, dar cea mai mare creștere a înregistrat-o sectorul construcțiilor. Astfel, avem, la ora actuală, un salariu minim de 3.000 de lei (valoarea general aplicabilă) și unul de 4.000 de lei (în sectorul construcțiilor), precum și un beneficiu de netaxare la salariul minim care se aplică tot anul acesta atâta timp cât nivelul salarial rămâne neschimbat – mai exact, angajatorii au plătit pentru brutul de 3.000 de lei taxe salariale ca pentru un salariu brut de 2.800 de lei. Beneficiul rămâne încă activ, doar că acum se aplică salariului minim de 3.300 de lei – dacă Guvernul nu va decide să îl abroge expres înainte de termen.

Guvernul și-a propus să urce treptat salariul minim până în 2025, atingând valoarea de 3.900 de lei în 2024, iar în iulie anul acesta a apărut în presa centrală ideea că este luată în calcul o primă creștere chiar toamna asta, adică mai devreme cu aproape jumătate de an decât se așteptau antreprenorii. În ședința de Guvern de joi, premierul Ciolacu a confirmat că anul viitor va mai avea loc cel puțin o creștere a salariului minim.

Dacă apreciezi știrea, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like!