
Cătălin Drulă, Ministrul Transporturilor, a anunțat luni seara un nou sistem de taxare a traficului greu, care va fi introdus până în 2024.
Potrivit ministrului, sistemul nu va fi schimbat pentru autoturisme, ci doar pentru traficul greu, care va fi taxat în funcție de distanță și nu în funcție de timp, așa cum se întâmplă în prezent.
„În ceea ce privește traficul greu, mașinile peste 7,5 tone, camioane, TIR-uri, autocare, în aproape toate țările din Europa, dacă nu mă înșel 23 din 27 de state membre, se taxează folosirea rețelelor de drumuri naționale nu pe timp, ca în România, unde cumpărăm o vinietă care e valabilă o zi, o săptămână, o lună, un an, ci pe distanță parcursă. Chiar și țările de lângă noi, Bulgaria, Ungaria, mai departe Austria, folosesc deja acest sistem. E vorba ca și noi să facem această trecere, pentru traficul greu”, a declarat Cătălin Drulă, la Digi24.
Ministrul a precizat că noul sistem de taxare pentru traficul greu nu va fi implementat peste noapte și cel mai probabil acesta va fi gata la finalul anului 2023 ori începutul anului 2024.
El a spus că vor fi organizate consultări cu industria transportului, inclusiv în ceea ce privește nivelul taxei.
Totodată, ministrul a declarat că pentru mașinile mici sistemul nu va fi schimbat.
„Așa e și în Austria: pentru mașini mici se plătește vinietă, traficul greu plătește la distanță parcursă, sunt diverse metode și sisteme, unele implică un sistem montat la bordul camionului, altele sunt bazate pe camere care recunosc numărul de înmatriculare. E vorba de a ne alinia acestei tendințe de taxare europeană, ceea ce permite o taxare mai corectă și a utilizării, și a poluării, permite să avem o competiție mai echilibrată între traficul feroviar și cel rutier”, a mai spus ministrul.
Schimbarea vine ca parte a condiţiilor de reformă pentru aprobarea Planului Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR).
Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like!