Proiectul de lege privind noile măsuri fiscale, pentru care Guvernul ar urma să îşi asume răspunderea în Parlament, a fost făcut public marţi dimineaţă de Ministerul Finanţelor.
Proiectul de lege privind noile măsuri fiscale, prevede impozit pe cifra de afaceri, impozit suplimentar de 1% pentru instituţiile de credit, eliminarea unor facilităţi pentru angajaţii din IT şi construcţii, reducerea numărului total de funcţii de conducere, condiţionează acordarea voucherelor de vacanţă de nivelul salariului, limitează nivelul sporurilor.
Noile măsuri fiscale pregătite de Guvern
Actul normativ introduce, începând de anul viitor, un impozit minim pe cifra de afaceri pentru companiile cu o cifră de afaceri de peste 50 de milioane de euro, şi care determină un impozit pe profit mai mic decât impozitul minim pe cifra de afaceri, potrivit Agerpres.
Se introduce, de asemenea, un impozit suplimentar pentru bănci, care va fi calculat prin aplicarea unei cote de 1% asupra cifrei de afaceri.
Microîntreprinderile cu cifra de afaceri sub 300.000 de lei/60.000 de euro vor plăti un impozitul de 1% din cifra de afaceri. Cele care au cifra de afaceri între 300.001 lei și 2,5 milioane de lei, impozitul va fi de 3% din cifra de afaceri. Pentru microîntreprinderile cu cifra de afaceri între 300.001 lei și 2,5 milioane de lei care au o rată de profitabilitate mai mare de 30% este introdus automat impozitul pe profit de 16% și dispare impozitul de 3% pe cifra de afaceri, potrivit G4media.
Scade pragul de încadrare în categoria microîntreprinderilor
Totodată, va scădea de la 500.000 de euro la 60.000 de euro pragul de încadrare în categoria microîntreprinderilor. Pentru microîntreprinderi proiectul de lege prevede două cote de impozitare, de 1% şi 3%, în funcţie de veniturile realizate şi natura activităţilor desfăşurate.
Pentru cei care realizează venituri activităţi de creare de programe pentru calculator sau din construcţii vor fi restrânse facilităţile fiscale.
Mai exact, scutirea de impozit în IT, agricultură și industria alimentară se aplică doar pentru venituri lunare brute sub 10.000 lei.
Din forma finală a legii a dispărut pragul de rentabilitate de 30% peste care se aplica impozitul de 16%.
O nouă taxă
Mai multe produse vor aplica TVA de 9% în loc de 5%, iar altele de 19% în loc de 9%. Cresc accizele la țigarete și produse alcoolice.
Este introdusă o nouă taxă, respectiv un impozit special pe bunurile imobile și mobile de valoare mare: clădiri cu valoare individuală sau cumulată peste 2.500.000 de lei sau autoturisme de peste 375.000 lei.
O nouă taxă pentru companii, respectiv „ajustorul fiscal pentru impozitul pe profit”.
Măsuri pentru reducerea cheltuielilor instituţiilor şi autorităţilor publice
Proiectul conţine şi măsuri pentru reducerea cheltuielilor instituţiilor şi autorităţilor publice.
Printre acestea se numără diminuarea cu cel puţin 25% a funcţiilor de demnitate publică de secretar de stat, consilier de stat/subsecretar de stat/vicepreşedinte şi a funcţiilor de demnitate publică asimilate acestora, desfiinţarea posturilor vacante, desfiinţarea funcţiei de şef birou şi diminuarea ponderii funcţiilor publice de conducere în totalul funcţiilor la nivel ordonator principal de credite de la 12% la 8%.
Documentul urmează să adopte săptămâna viitoarele actele normative cu noile măsuri fiscale, iar întregul pachet va fi adoptat în Parlament.
Guvernul Ciolacu urmează să-și angajeze răspunderea pe acest proiect de lege.
Proiectul poate fi consultat AICI.
Dacă apreciezi știrea, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like!
Noutăți RAPID și pe canalul de Telegram: Abonați-vă AICI