Noi şantiere pe DN 1. CNAIR vrea să repare două zone cu probleme grave la ieșirea din Azuga spre Predeal

Noi şantiere pe DN 1. CNAIR vrea să repare două zone cu probleme grave la ieșirea din Azuga spre Predeal

CNAIR vrea să repare două zone cu probleme gave de stabilitate de pe DN 1 Valea Prahovei. Între Predeal și Azuga există risc de surpare, după ce unul dintre zidurile de sprijin s-a degradat accentuat.

Două zone cu tasări și risc de surpare ale Drumului Național 1 Valea Prahovei urmează să intre în reparații la ieșirea din Azuga spre Predeal, potrivit CNAIR care a scos la licitație un contract pentru autorizații și proiect tehnic necesare lucrărilor de consolidare ale DN 1 între km. 136+800 și 137+600.

Primul șantier din 2024 pe DN 1 Valea Prahovei va fi, cel mai probabil, la Posada unde sunt două oferte pentru reparațiile podului din 1925, potrivit Economedia.ro.

Alte articole:   Risc însemnat de avalanşe în munții Făgăraș, Bucegi și Ceahlău. Recomandări pentru turiști și pasionați de sporturi de iarnă

Între Azuga (jud. Prahova) și intrarea în Predeal (jud. Brașov) sunt două zone cu probleme de stabilitate ale DN 1 pe banda de coborâre Brașov-Ploiești, pe partea cu râul Prahova și Magistrala CFR București-Brașov.

Expertiza tehnică realizată în 2022 pe care a consultat-o Economedia arată că problema cea mai serioasă este la km. 137+550 unde platforma drumului este susținută de un zid de sprijin cu o lungime de 136 metri.

,,Jumătate din partea carosabilă și acostamentele aferente zidului de sprijin au suferit degradări majore, iar zidul de sprijin din zidărie de piatră prezintă desprinderi de piatră majore accentuate în permanență de trepidațiile date de circulația rutieră, ca intensitate și ca greutate. (n.r pe DN 1 Valea Prahovei camioanele circulă fără autirizații speciale doar noaptea). Colapsul se poate produce în orice moment cu consecințe greu de evaluat asupra siguranței circulației rutiere : blocarea circulației rutiere pe banda Brașov-Ploiești, accidente rutiere etc. ”

Zidul de sprijin de 136 de metri trebuie refăcut complet

Expertiza tehnică 2022 pe care a realizat-o Proex Construct. Expertiza arată că zidul de sprijin de 136 de metri trebuie refăcut complet din cauza degradărilor.

Alte articole:   FOTO O mașină a căzut de la etajul 2 al parcării unui mall din Bucureşti

Restricțiile de circulație vor fi stabilite doar după ce se predă documentația tehnică pentru lucrări și doar cu avizul Poliției Rutiere.

Durata contractului pentru servicii de proiectare DALI (detalii Autorizație Lucrări Intervenție), Proiect Autorizație de Construire, proiect tehnic execuție și Asistență tehnică pe durata execuție lucrări este de 22 de luni cu 6 luni pentru asistență tehnică pe durata execuției.

Ofertele la contractul CNAIR – Direcția Regională de Drumuri și Poduri București pot fi depuse până pe 5 martie.

Dacă apreciezi știrea, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like!

Noutăți RAPID și pe canalul de Whatsapp și Telegram !

Distribuie dacă îți place!

Anunţuri mică publicitate