Ministrul Mediului, Tanczos Barna, a declarat că a demarat discuţiile pentru introducerea unei taxe auto menite să scadă nivelul de poluare, potrivit Antena 3.
Tanczos Barna spune că în România nu există în acest moment nicio taxă de poluare pentru emisiile de dioxid de carbon. Acesta precizat că au existat mai multe încercări de a fi introdusă o astfel de taxă, sub diferite nume, taxă auto, taxă de poluare, însă au eşuat toate, din cauza neregulilor juridice.
“Dacă astăzi eu v-aş spune că introduc o anumită taxă, aş face greşeala pe care au făcut-o ceilalţi miniştri, care au introdus o taxă, s-a pierdut la Curtea Europeană de Justiţie şi s-au dat banii înapoi. Dacă va exista o taxă pe mediu, naţională sau locală, trebuie să fie sigură din punct de vedere juridic şi să aibă efecte suficiente”, a spus Tanczos Barna.
Ministrul Barna a adăugat că va începe consultări cu producătorii și dealerii auto despre posibilitatea reintroducerii unei taxe auto, pe poluare și a explicat, totodată cum va fi implementată noua taxă.
„Dacă va exista o nouă taxă, va fi implementată în felul următor. Va fi discutată cu Comisia Europeană şi vom strânge toate know-how-urile (informaţiile) şi toate exemplele pozitive din Uniunea Europeană, astfel încât să nu mai ajungem în situaţia de a avea o taxă ilegală. În Europa există trei ţări care nu au nicio intervenţie pe această problemă, restul de 24 au fel de fel de sisteme în implementare. România trebuie să decidă dacă vrea să facă parte din grupul ţărilor care nu au nicio taxă, sau din grupul de 24 unde se încearcă prin diverse să taxeze poluarea”, a declarat Tanczos Barna citat de antena3.ro.
Întrebat dacă va introduce această nouă taxă auto în acest an, ministrul Mediului a spus că va face o consultare publică, va analiza variantele din UE şi va lua decizia împreună cu societatea civilă, Guvernul și ministerul Mediului.
Ministrul Mediului a oferit și câteva posibile variante ale viitoarei taxe auto: impozit local diferenţiat, rovinietă, emisiile stabilite de producătorul auto în funcţie de motor. E
l a explicat că măsura trebuie să ducă la reducerea poluării, iar obiectivul este scăparea de infringement şi reducerea poluării în marile oraşe.
Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like!