Salariul minim ar putea crește la 3.300 lei, de la 1 octombrie, a declarat, marți, la Antena 3, ministrul Finanțelor, Marcel Boloș.
Coaliţia de guvernare a agreat, de principiu, varianta majorării salariului minim la 3.300 lei brut, de la 1 octombrie, susţine ministrul Finanţelor, Marcel Boloş.
Cât despre ceea ce se va întâmpla de la 1 ianuarie 2024, totul va depinde de modul în care vor evolua lucrurile în coaliţia PNL-PSD.
Boloș a ținut să precizeze că nu a fost pusă în discuție în coaliţia de guvernare majorarea la 3.750 lei brut, de la începutul anului viitor.
„Deciziile pe care le avem, într-adevăr, la coaliţia de guvernare, sunt cele legate de salariul minim şi creşterea acestuia care a fost agreată, în principiu, în coaliţia de guvernare. În discuţii a fost data de 1 octombrie şi a fost discuţia pe 3.300 lei. Cea de la 1 ianuarie, să vedem cum vor evolua lucrurile la nivelul coaliţiei. Vă daţi seama că este o decizie care ţine de coaliţie şi felul în care se vor derula aceste discuţii, probabil în perioada următoare, în ceea ce priveşte salariul minim pe economie. Este în acelaşi timp şi un angajament pe care partidele l-au luat inclusiv prin programul de guvernare, care a fost aprobat la momentul la care Guvernul Ciolacu şi-a început mandatul”, a declarat, marți, Marcel Boloş.
Referitor la măsura care viza ca 200 lei din salariul minim să nu fie taxaţi, Boloș a spus că era vorba de o dispoziţie tranzitorie. Acum, urmează să fie luată o decizie finală dacă această sumă va putea să fie dedusă din impozitul pe venit.
„ Era o dispoziție tranzitorie. Acești 200 lei erau dați pe o perioadă de un an de zile. Într-adevăr urmează să se ia o decizie finală cu privire la cei 200 lei pe care îi avem drept deducere”, a explicat Boloș.
Dacă apreciezi știrea, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like!
Noutăți RAPID și pe canalul de Telegram: Abonați-vă AICI