Salariul minim pe economie ar putea fi crescut, voluntar, de către angajatori, cu 200 de lei pe lună. Fără ca suma să fie impozitată suplimentar.
Ministerul Finanțelor a elaborat actul normativ pentru creștere voluntară a salariului minim pe economie și scutirea de taxe pentru angajatorii care oferă în plus această sumă de bani.
Măsura face parte din programul guvernamental ”Sprijin pentru România”.
Astfel, este propusă neimpozitarea și neincluderea în baza de calcul al contribuțiilor sociale obligatorii a sumei de 200 lei/lună. Reprezentând venituri din salarii și asimilate salariilor, pentru creșterea voluntară a salariului de bază minim brut pe țară garantat în plată, prevăzut în contractul individual de muncă.
”Ministerul Finanţelor a elaborat actul normativ necesar pentru îndeplinirea măsurii adoptate în cadrul programului guvernamental ”Sprijin pentru România”. „200 de lei în plus pentru salariul minim (creştere voluntară scutită de taxe)”. Astfel, este propusă neimpozitarea şi neincluderea în baza de calcul al contribuţiilor sociale obligatorii a sumei de 200 lei/lună. Reprezentând venituri din salarii şi asimilate salariilor, pentru creşterea voluntară a salariului de bază minim brut pe ţară garantat în plată, prevăzut în contractul individual de muncă”, anunţă Ministerul Finanţelor, potrivit News.ro.
Reglementarea regimului fiscal derogatoriu are ca scop combaterea consecinţelor sociale negative cauzate de creşterea preţurilor.
Mărirea salariului minim cu 200 de lei de către firme nu va fi impozitată
De la 1 iunie 2022, pentru suma rezultată din majorarea salariului de bază de la nivelul salariului de bază minim brut pe țară garantat în plată, respectiv 2.550 lei lunar, fără a include sporuri și alte adaosuri, la suma de 2.750 lei lunar, nu se datorează impozit pe venit și contribuții sociale obligatorii.
De această măsură vor beneficia și persoanele nou angajate. În perioada cuprinsă între data intrării în vigoare a ordonanței de urgență și până la 31 decembrie 2022, inclusiv. Pentru care nivelul salariului de bază lunar brut stabilit potrivit contractului individual de muncă, fără a include sporuri și alte adaosuri, este de 2.750 de lei.
Te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like!