
Compania Națională de Căi Ferate FR SA a scos la licitație reparația podului de pe linia 205 Brașov – Podu Olt (expertiză, DALI, proiectare și execuție) – de la km 94+479, amplasat între stațiile Ucea si Arpaș.
Podul are infrastructura (culeele) din beton si suprastructura alcătuita dintr-un tablier metalic de tip grinzi cu inima plina cale sus, nituit, simplu rezemat, cu deschiderea teoretica de L=10,60m. Podul traversează pârâul Gostaia. Podul a fost construit in anul 1940 de Sectia Poduri Sibiu.
Calea ferata fără joante (CFJ), pe pod este in aliniament și palier, linia nu este electrificată și este realizată cu șină tip 65 si traverse din lemn. Podul are contrașine pe pod și la capete.
Podul prezintă două trotuare de serviciu și parapet metalic, iar podina de trotuar este realizată din dulapi metalici.
În vederea îmbunătățirii condițiilor de siguranță și transport pe calea ferată, respectiv pentru eliminarea limitărilor de viteză actuale, sunt necesare următoarelor lucrări :
- • Reabilitare infrastructură existentă;
- • Înlocuirea tablierului metalic existent cu un tablier nou cu cuva de balast, care să permită execuția lucrărilor de buraj mecanizat;
- • Refacerea terasamentului;
- • Înlocuirea traverselor de lemn cu traverse de beton tip P1, P2 și contrașine pe pod;
- • Calibrarea albiei râului și execuția de sisteme de protecție în amonte și aval de pod;
- • Înlocuirea cablurilor SCB existente
Valoarea estimata a achizitiei este de 1.630.400,00 lei fara TVA Nu sunt prevazute cheltuieli diverse si neprevazute. Valoarea pentru proiectare se va calcula ca procent de maxim 5% din valoarea lucrarilor. Valoarea pentru organizarea de santier se va calcula ca procent de maxim 2% din valoarea lucrarilor.
Durata contractului este de 13 luni.