
Consilierii locali s-au întrunit în această după-amiază în şedinţă, unul dintre punctele de pe ordinea de zi suspuse aprobării fiind cel al Centrului de Dezvoltare şi Cercetare Aplicată Transilvania Motorland de la Tărlungeni, care a stârnit numeroase dispute.
Acesta a fost supus aprobării, iniţial, în 6 iulie, respectiv în prima şedinţă de plen de după cea de constituire a forului, însă aleşii locali au decis să-l amâne la acea vreme, pentru că nu avuseseră la dispoziţie toate documentele care stau la baza proiectului, punându-se, totodată, şi problema oportunităţii investiţiei.
Proiectul a fost aprobat astăzi, fără votul aleşilor PNL şi ai PP-DD, – aceştia din urmă au precizat de la bun început că nu vor vota acest proiect, fiindcă se risipesc banii braşovenilor -, care au fost împotrivă, şi cu o abţinere din partea consilierului PC.
„Am primit recent o adresă de la Ministerul Dezvoltării prin care ni s-a solicitat transmiterea unui proiect de o asemenea anvergură în locul Transilvania Motorland. Cred că cu 12 milioane de euro, care sunt costurile pe care trebuie să le suporte municipalitatea, s-ar putea aproba alte lucruri, pe alte direcţii, în beneficiul braşovenilor”, a subliniat viceprimarul Adrian Atomei.
Citeşte şi:
Totuşi, proiectul a fost aprobat cu o menţiune, propusă de vicepriamrul Răzvan Popa, respectiv aceea de a prioritiza finanţarea investiţiilor cu cofinanţări europene sau guvernametale unde contribuţia municipalităţii este de 50%. Astfel, în faţa proiectului de la Tărlungeni se află Centrul de Agrement din Poiana Braşov, care se află într-un stadiu mult mai avansat, fiind organizată şi licitaţia în acest sens, dar şi al centrului de afaceri din zona Institutului Cartofului. Ideea prioritizării, propusă de grupul de consilieri USL-PP-DD-UDMER a fost agreată şi de primarul George Scripcaru.
Proiectul în valoare totală de 88.914.973,88 lei este inclus în Planul Integrat de Dezvoltare pentru Polul de Creştere Braşov şi este finanţat prin Programul Operaţional Regional. Cofinanţarea municipiului Braşov este de 50% din valoarea eligibilă a proiectului, respectiv 34,9 milioane de lei.
Tot din bugetul local ar trebui achitate şi cheltuielile neeligibile, în valoare de 1,9 milioane de lei, precum şi cota de TVA în valoare de 17 milioane de lei. Astfel, de la bugetul local al Braşovului, pentru această investiţie, ar trebui să se ducă în total 53,9 milioane de lei, respectiv aproape 12 milioane de euro.