Ordonanța de urgență nr. 128 din 7 noiembrie 2024 pentru modificarea Codului Fiscal, publicată în Monitorul Oficial din 11 noiembrie, instituie o serie de noi reguli privind declararea și plata impozitelor și contribuțiilor pentru veniturile independente.
Taxele și impozitele pentru veniturile independente se raportează la valoarea salariului minim pe economie, care va crește de la 1 ianuarie 2025 la 4.050 lei brut, ceea ce înseamnă că impozitul pe venit va fi de 405 lei, contribuțiile la sănătate tot 405 lei, iar contribuțiile pentru pensii 1.012,5 lei.
Cine trebuie să depună Declarația unică
Potrivit legii, contribuabilii au obligația depunerii Declarației unice privind impozitul pe venit și contribuțiile sociale la organul fiscal competent, pentru fiecare an fiscal, în cazul în care realizează, individual sau într-o formă de asociere, venituri/pierderi, după caz, din următoarele categorii de venit:
- a) activități independente;
- b) drepturi de proprietate intelectuală;
- c) cedarea folosinței bunurilor;
- d) investiții;
- e) activități agricole, silvicultură și piscicultură;
- f) alte surse.
Dacă apreciezi știrea, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like!