Eveniment

Guvernul a prelungit Starea de alertă. Principalele modificări ale Hotărârii CNSU

Gabriela Bunghez

Guvernul a aprobat joi, prelungirea stării de urgență cu încă 30 de zile, începând din 8 ianuarie. Hotărârea Nr. 1 din 05.01.2022, care prevede prelungirea stării de alertă şi măsurile care vor fi aplicate în perioada următoare, a fost publicată în Monitorul Oficial.

În cadrul ședinței Executivului de joi, s-au stabilit și măsurile care vor fi aplicate pentru a preveni îmbolnăvirile în valul 5 al pandemiei, între care obligativitatea purtării măștii medicale sau FFP2 în spațiile deschise, dar şi restricţii pentru operatorii economici, în funcţie de rata de incidenţă cumulată la 14 zile.

Principalele modificări ale Hotărârii CNSU

>>Starea de alertă se prelungește cu 30 de zile;

>>Magazinele și restaurantele rămân deschise până la ora 22:00;

>>Este obligatorie purtarea măștii medicale sau purtarea măștii de tip FFP2 – totuși, conform Hotărârii nr. 1 a CNSU, fac excepție următoarele categorii:

  • Copiii mai mici de 5 ani
  • Persoanele care sunt singure în birou
  • Prezentatorii TV și invitații acestora, cu condiția ca distanța de trei metri dintre persoane să fie respectată
  • Reprezentanții cultelor religioase, în timpul slujbelor, cu condiția ca distanța de trei metri dintre persoane să fie respectată
  • Cei care vorbesc în spații deschise, cu condiția ca distanța de trei metri dintre persoane să fie respectată
  • Persoanele care fac sport sau persoanele care au activități fizice intense sau în condiții de muncă solicitante (temperatura este ridicată, umiditatea este crescută sau altele)

>>Menținerea măsurilor în vigoare referitoare la participarea persoanelor la activități până la 50% din capacitatea maximă a spațiului, în județele/localitățile în care rata de incidență cumulată la 14 zile este mai mică sau egală cu 1/1.000 de locuitori;

>>Participarea persoanelor în limita a 30% din capacitatea maximă a spațiului în județele/localitățile în care rata de incidență cumulată la 14 zile este mai mare de 1/1.000 de locuitori.

>>De la această regulă sunt exceptați operatorii economici a căror activitate de preparare, comercializare şi consum al produselor alimentare şi/sau băuturilor alcoolice şi nealcoolice, de tipul restaurantelor şi cafenelelor, în interiorul clădirilor, precum şi la terase, unde este permisă participarea până la 50% din capacitatea maximă a spaţiului în județele/localitățile în care rata de incidență cumulată la 14 zile este mai mică sau egală cu 3/1.000 de locuitori.

>>Acești operatori economici sunt restricționați la 30% din capacitatea maximă a spaţiului în situația în care rata de incidență cumulată la 14 zile este mai mare de 3/1.000 de locuitori. Aceeași măsură se aplică și în ceea ce privește activitatea restaurantelor şi a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unităţi de cazare, precum şi la terasele acestora.

Întregul document poate fi consultat AICI.

Dacă apreciezi știrea, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like!