România obișnuită să se numere printre ultimele țări europene din punct de vedere al numărului de zile petrecute de elevi la școală, figurează, într-un raport dat publicității marți, pe primul loc într-o astfel de statistică, tot la nivel european.
Cum a reușit acest lucru? Printr-o combinație de factori, legați pe de o parte de numărul de ani de învățământ obligatoriu, respectiv de timpul dedicat curriculumului obligatoriu, care la noi nu lasă aproape deloc timp pentru programe flexibile sau opționale, cum se întâmplă în alte țări. Plus – numărul mare de ore în gimnaziu și liceu. În același timp, un alt raport, Human Capital Index – Indicele Capitalului Uman, publicat de Banca Mondială în octombrie 2022, arăta că din anii de studiu petrecuți la școală, în România, timp de 3,4 ani un elev nu învață nimic, scrie Edupedu.ro.
Așa se face că, în raportul dedicat timpului recomandat pentru școala obligatorie în țările europene (“Recommended Annual Instruction Time in Full-time Compulsory Education in Europe”), publicat marți de rețeaua europeană Eurydice, România, cu 13 ani de școală obligatorie, de la clasa pregătitoare până la clasa a XII-a, apare pe primul loc în rândul țărilor europene, după criteriul:
“Numărul de ani de educație obligatorie (în școala primară și secundară) și timpul total recomandat de instruire (în ore) pentru curriculumul obligatoriu”, în anul 2022-2023
România figurează, aici, cu cel mai mare număr de ore de instruire (11.650), ținând cont de faptul că are cea mai lungă perioadă de învățământ obligatoriu (școală primară, gimnaziu și liceu) dintre toate țările europene, anume 13 ani.
România depășește, astfel, sisteme precum cele din Olanda (sisteme multiple), Danemarca, Belgia (sisteme multiple) sau Turcia, singurele care mai depășesc 10.000 de ore de instruire obligatorie.
Totodată, este depășită cu mult media europeană a numărului recomandat de ore în învățământul obligatoriu – 7.930.
Sursa: g4media.ro