Majorarea salariului minim pe economie la 2.550 de lei brut lunar a fost oficializată în şedinţa de guvern de luni, 4 octombrie.
Ministrul Muncii, Raluca Turcan, a anunțat luni, la Palatul Victoria, la finalul ședinței de Guvern, că s-a adoptat majorarea salariului minim brut de la începutul anului viitor, cu 10,9%, ceea ce înseamă o crreștere de 10% față de nivelul actual.
Astfel, salariul minim va ajunge la 2.550 de lei, iar un angajat va primi un salariu net de 1.524 de lei, cu peste 130 de lei mai mult decât în prezent.
„Astăzi (luni – n.r.), Guvernul a adoptat majorarea salariului minim în plată la nivelul lui 2022. (…) Această majorare va fi cu 10% în valoare netă, iar ca valoare brută salariul minim în plată la nivelul anului 2022 va ajunge la 2.550 de lei pe lună. Sunt rezultate pozitive, întrucât această majorare a salariului în plată la nivel brut reprezintă o majorare cu aproximativ 250 de lei faţă de nivelul actual şi de 138 de lei la nivel net, iar impactul va fi asupra a aproximativ 1,97 de milioane de oameni. (…) Am crescut salariul net cu 10%, este cea mai mare creştere care s-a făcut în ultimii ani pe salariul net, de 4 ori mai mare decât cea de anul trecut”, a spus Turcan, potrivit Digi24.
Ministrul Muncii a adăugat că există la nivel de ţară aproximativ 1,2 milioane de angajaţi plătiţi cu salariul minim, ceea ce înseamnă 22,9% din cei 5,6 milioane de salariaţi activi.
Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like!