
Directorul AMDDTP Brașov, George Cornea, spune că unul dintre obiectivele prioritare pe care le are este analiza și eficientizarea activității RATBV.
Actualul deputat PSD Augustin Hagiu, care-i specialist în transporturi, spunea în emisiunea „Culisele Zilei cu Sebastian Dan” de acum câteva luni, că, dacă și-ar dori vreodată ceva să facă punctual pentru Brașov, ar vrea să se ducă două, trei luni la ATBV și să-l pună pe o linie dreaptă, să-l eficientizeze, că sunt probleme foarte mari acolo. Dădea ca exemplu, ipotetic, că dacă la un operator privat un cauciuc costă, să zicem, 1800 de lei, la RATBV ajunge să coste de două, trei ori mai mult.
Încercăm să vedem un pic cheltuieli acestea, care par scăpate de sub control
Întrebat de Sebastian Dan care este situația reală la regia de transport public, Goerge Cornea a confirmat faptul că „acum facem niște verificări și niște analize pe situația aceasta”.
„Încercăm să vedem logica unor cheltuieli. Avem destul de multe semne de întrebare. Unele care au apărut în spațiu public, unele pe care probabil le vom comunica ulterior. Nu suntem de părere că lucrurile au mers foarte bine din punct de vedere al managementului. Dar în următoarele săptămâni vom înceca să luăm măsurile care se cuvin pentru a rezolva această risipă pe care o percepem și noi, o risipă care a fost la RAT în ultima perioadă”, a declarat Cornea pentru newsbv.ro.
Cum și-au dat prime membrii CA, deși banii la RATBV ajung de la primării, nu datorită managementului
Unul dintre scandaluri care au vizat RAT-ul a fost și ținea de postul de administrație, ai căror membrii și-au dat niște prime, că și-au îndeplinit planul de management. Și-au dat niște prime, pe lângă suma care o primeau ca membri în Consiliul de Administrație.
După cum se știe, RAT-ul nu „trăiește” din încasările de abonamente și bilete. O foarte consistentă parte din banii care intră în bugetul RATBV vin cu titlul de compensație de la primării, în speță Primăria Brașov. O compensație pentru costul de producție.