Potrivit schimbărilor recent adoptate de Autoritatea de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE), consumatorii de energie electrică beneficiază de anumite compensații, în niște condiții speciale.
ANRE a modificat standardul de performanță pentru activitatea de energie electrică. A stabilit și compensații care trebuie plătite de firmele de distribuție dacă nu se încadrează în termenele legale.
Noul Ordin ANRE (64/2022) obligă firmele de distribuție a energiei electrice să citească cu o anumită frecvență contoarele clienților racordați la rețeaua de distribuție, relatează economica.net.
Pentru clienții casnici, citirea nu poate fi la un interval mai mare de trei luni. Pentru cei non casnici se face la un interval la maximum șase luni. Pentru prosumatori citirea se face obligatoriu lunar.
Noutatea pentru clienți, introdusă de modificarea standardului de performanță, constă în faptul că pot primi compensații de la firmele de distribuție dacă acestea din urmă depășesc termenele.
Compensații energie electrică acordate automat
În fiecare dintre cele trei situații de mai sus, operatorul de distribuție va acorda o compensație de 10 lei clientului. Dacă a citit contorul mai târziu, din vina sa. Compensația se acordă automat, dar nu și în situația în care întârzierea nu a fost din vina companiei. Dacă blocul de măsurare este în incinta proprietății și angajatul nu a putut intra să îl citească, de exemplu.
De asemenea, ordinul arată că “OD are obligația de a asigura accesul la datele istorice de consum ale utilizatorilor care beneficiază de sisteme de măsurare inteligentă a energiei electrice, în conformitate cu prevederile condițiilor-cadru pentru realizarea calendarului de implementare a sistemelor de măsurare inteligentă a energiei electrice la nivel național, aprobate prin ordin al președintelui ANRE, în vigoare”.
Dacă distribuitorul nu trimite datele în mai mult de o lună calendaristică, va trebui să plătească clientului 30 de lei. Obligația se aplică doar pentru clienții racordați la joasă tensiune.
Mecanismul de acordare a compensațiilor va intra în vigoare începând cu 30 iunie.
Te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like!