Guvernul a adoptat astăzi o Hotărâre de modificare a Contractului-cadru care reglementează condiţiile acordării asistenţei medicale, a medicamentelor şi a dispozitivelor medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate.
Una din principalele modificări este menținerea pentru întreg semestrul I al acestui an a valorilor punctelor per capita și pe serviciu din asistența medicală primară și ambulatorie de specialitate care au fost valabile în semestrul al II-lea al anului 2023, așa cum s-a convenit în cursul negocierilor și consultărilor dintre CNAS și reprezentanții organizaţiilor reprezentative prevăzute de Legea nr. 95/2006.
Aceste valori sunt:
Pentru punctul per capita : 12 lei;
Pentru punctul pe serviciu medical în asistența medicală primară: 8 lei;
Pentru punctul pe serviciu medical în asistența medicală ambulatorie de specialitate: 4,5 lei;
Pentru claritatea reglementărilor s-a prevăzut explicit că în asistența medicală primară se decontează o singură consultație pe zi pentru o persoană, prin care este abordată în integralitate starea de sănătate a pacientului. Ca urmare a actului medical, medicul eliberează toate documentele necesare pacientului (rețete medicale, bilete de trimitere, recomandări etc.).
La medicina dentară, în semestrul I al acestui an se va menține aceeași sumă orientativă lunară pentru medicii stomatologi ca în semestrul al II-lea al anului trecut, respectiv 6.000 lei/lună pentru medicul specialist.