
Începând cu luna februarie 2021, companiile care cumpără case de marcat trebuie să le conecteze la sistemul național de monitorizare al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) în ziua în care le instalează, conform legislației în vigoare. Totuși, momentan este suspendată amenda pe care o riscă cei care nu respectă termenul de conectare, potrivit avocatnet.ro.
Această regulă este detaliată actualmente în Ordinul ANAF 2.668/2020. Practic, începând cu achizițiile făcute de luna asta, orice contribuabil, indiferent că este mare, mijlociu sau mic, trebuie să conecteze aparatele în ziua instalării.
Procedura de conectare a caselor de marcat la sistemul ANAF implică, în mare, trecerea aparatelor din regimul de funcționare cu profil 0 la regimul de funcționare cu profil 1. Trecerea de la profilul 0 la profilul 1 presupune folosirea anumitor fișiere electronice, așa cum este descrisă procedura, în mod detaliat, în prima anexă la ordin.
Singura excepție ține de casele de marcat care vor fi folosite în zone neacoperite de rețele de internet, pentru care trebuie transmisă o declarație la ANAF în cel mult două zile lucrătoare de la data instalării. Prin declarație, contribuabilii informează autoritățile că aparatele n-au cum să fie conectate la sistemul de monitorizare din cauza lipsei unei rețele de internet și că vor funcționa offline.
În mod normal, pentru nerespectarea celor două termene, contribuabilii riscă o amendă de la 8.000 la 10.000 de lei, așa cum reiese din coroborarea articolelor 3^1, 10 și 11 din Ordonanța de urgență a Guvernului 28/1999. Totuși, în prezent și până la finalul lunii martie 2021, această sancțiune este suspendată prin OUG 181/2020. Asta înseamnă că abia din aprilie 2021 se va putea da amendă pentru neconectarea aparatelor în ziua instalării sau pentru netransmiterea în două zile lucrătoare a declarației pentru aparatele care funcționează offline.
Amenda este suspendată de astă-toamnă, în condițiile în care există întârzieri considerabile la conectarea la sistemul ANAF a caselor de marcat cu jurnal electronic cumpărate și puse în funcțiune de firme din 2018 și până în ianuarie 2021. Deși inițial se stabilise că aceste aparate vor fi conectate până la 31 ianuarie 2021, șefa Fiscului a clarificat recent că termenul nou „neoficial” este, de fapt, 31 martie 2021.
Sursa: avocatnet.ro
Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like!