Braşovul va avea tren metropolitan, printr-un proiect al Ministerului Transporturilor

Braşovul va avea tren metropolitan, printr-un proiect al Ministerului Transporturilor

Braşovul va avea tren metropolitan, arată un printr-un proiect al Ministerului Transporturilor.

Secretarul de stat în Transporturi Irinel Ionel Scrioșteanu a anunţat că Braşovul va avea tren metropolitan. Printre orașele care urmează să aibă trenuri metropolitane, acesta a menționat: Oradea, Timișoara, Iași și Piatra Neamț.

Ministerul Transporturilor și Infrastructurii a emis un ordin privind introducerea biletelor metropolitane feroviare atât în regiunea București – Ilfov, cât și în restul reședințelor de județ din țară, a informat joi secretarul de stat în Transporturi Irinel Ionel Scrioșteanu.

Printre orașele care urmează să aibă trenuri metropolitane, acesta a menționat: Oradea, Timișoara, Brașov, Iași și Piatra Neamț, potrivit Economica.net.

Proiectul de act normativ privind trenurile metropolitane a fost emis după implementarea cu succes a proiectul pilot de pe linia București Nord – Mogoșoaia – Otopeni Patinoar – Aeroportul Internațional Henri Coandă, potrivit oficialului de la Transporturi.

Prin noul ordin, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii reglementează tarifele aplicate de toți operatorii de transport feroviar de călători pentru:

  • tarif pentru o călătorie;
  • tarif de călătorie metropolitană;
  • tarif abonament;
  • tarif abonament metropolitan;
  • tarif unic;
  • tarif autorizație de călătorie;
  • tarif permise de călătorie;
  • tarif tichet rezervare loc;
  • tarif supliment pentru vagoane de dormit;
  • tarif supliment pentru vagoane cușetă;
  • tarif supliment transport biciclete.
Alte articole:   Caravana Shakespeare ajunge la Brașov și Hălchiu, pe 13 şi 14 iunie. Programul complet al evenimentului

Aceste prevederi vor intra în vigoare în prima parte a lunii iulie 2024, la 60 zile de la publicarea în Monitorul Oficial al ordinului, a precizat Scrioșteanu.

Biletele feroviare metropolitane în două concepte

Potrivit lui, pentru a sprijini nevoile de mobilitate eficientă și atractivă din viața de zi cu zi (naveta la locul de muncă, de învățământ, accesul la sănătate, la viața socială și culturală), se introduc biletele feroviare metropolitane în două concepte:

  • Pentru călătoriile scurte şi fără un grad ridicat de planificare din partea călătorului – biletul metropolitan pentru o călătorie pe o linie și un tren. Astfel, cu un bilet metropolitan de o călătorie, se va putea accesa trenul oricărui operator, o dată, între stațiile de pe linia respectivă, fără a mai avea grija stabilirii exacte a trenului sau a calculării tarifului în raport cu diferitele distanțe kilometrice;
  • Biletele/abonamentele cu valabilitate la nivelul întregii zone metropolitane (localitățile prevăzute în Legea 246/2022), care permit schimbul trenurilor indiferent de operatorul care prestează serviciul public. De la un abonament de 3 ore (care permite efectuarea călătoriei în zona metropolitană, chiar dacă destinațiile sunt pe linii ferate diferite), pănâ la abonamente de o lună.
Alte articole:   Nicuşor Dan, despre ce îl reţine pe Ilie Bolojan să accepte funcţia de premier: Am un răspuns cu 3 litere

În plus, pentru a evita creşterea artificială a preţurilor la călătoriile de navetă, în noua propunere de reglementare se specifică clar faptul că pentru distanțele de până la 40 km și între stațiile de transport feroviar metropolitan, rezervarea de loc este opțională din perspectiva călătorului (nu a operatorului cum a fost interpretat până în prezent).

Trenuri metropolitane în mai multe orașe din țară

„În contextul în care București – Ilfov, Oradea/Bihor, Reșița/Timișoara/Timiș/Caras Severin, Brașov, Iași și Piatra Neamț sunt deja cu proiecte subsecvente proiectului național de tren metropolitan aprobate și prin ordin de ministru, noul pas legislativ vine să aducă mai aproape trenul metropolitan modern de cetățenii României”, a mai transmis Scrioșteanu.

Alte articole:   Situația de la Salina Praid se înrăutățește. Populaţia, sfătuită să îşi facă stocuri de apă potabilă

El a subliniat că trenul metropolitan este unul dintre proiectele la care ține foarte mult, întrucât nu numai realizarea infrastructurii rutiere va rezolva problema traficului în zonele metropolitane, ci și un sistem de transport în comun modern și predictibil, axat pe transport de capacitate mare (tren metropolitan, metrou) și integrat cu transportul de suprafață (tramvai, troleibuz, autobuz).

Cel puțin două orașe din România erau prevăzute să aibă transport metropolitan până în 2024, urmând ca până în 2026 numărul lor să crească la 10, potrivit Programului Feroviar publicat pe site-ul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii (MTI) în urmă cu doi ani.

Autorii documentului prezentau ca exemplu de succes linia Gara de Nord – Aeroport Otopeni.

Dacă apreciezi știrea, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like!

Noutăți RAPID și pe canalul de Whatsapp și Telegram !

Distribuie dacă îți place!

Anunţuri mică publicitate

  • item-thumbnail

    4.06.2025 ANUNȚ FINALIZARE PROIECT AMENAJARE ȘI DOTARE CENTRU EDUCAȚIONAL MULTIFUNCȚIONAL ÎN ZF (corp 2) UAT Municipiul Săcele a implementat în perioa...

De top în Brașov