Braşovenii pot obţine actele de stare civilă în format electronic

Braşovenii pot obţine actele de stare civilă în format electronic

Românii din cinci municipii, printre care şi Braşovul, pot obţine de actele de stare civilă în format electronic.

Alte cinci municipii reședintă de județ din țară au fost interconectate la Sistemul Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă – SIIEASC, începând cu data de 28 mai 2024. Printre ele se află și Braşovul, iar în total cetăţenii din 334 de localităţi pot obţine de actele de stare civilă în format electronic.

Ministerul de Interne anunţă că cinci noi municipii reşedinţă de judeţ au fost conectate, începând de marţi, la Sistemul Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă, numărul total al unităţilor administrativ teritoriale unde actele de stare civilă se obţin în format digital fiind de 334.

Alte articole:   Furnizarea apei, oprită sâmbătă pe două străzi din Brașov, pentru curățarea rezervorului de pe Dobrogeanu - Gherea

Începând de astăzi, 28 mai 2024, platforma destinată activităţii ofiţerilor de stare civilă, prin înregistrarea doar în format digital a evenimentelor de viaţă naştere şi deces, devine operaţională la nivelul altor 5 municipii reşedinţă de judeţ. Astfel, Direcţia Generală pentru Evidenţa Persoanelor, cu sprijinul Direcţiilor Judeţene de Evidenţă a Persoanelor Braşov, Caraş-Severin, Giurgiu, Mehedinţi şi Suceava,  precum şi al Direcţiilor Locale de Evidenţă a Persoanelor implicate, a realizat interconectarea municipiilor Braşov, Drobeta-Turnu Severin, Giurgiu, Reşiţa şi Suceava la Sistemul Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă”, a transmis, marţi, Ministerul de Interne, într-un comunicat de presă, scrie News.ro.

Potrivit instituţiei, întrucât extinderea Sistemului Informatic Integrat se realizează etapizat, fiind necesară interconectarea celor 3.188 de unităţi administrativ-teritoriale, platforma destinată prestării serviciilor exclusiv on-line, la momentul actual, nu poate fi accesibilă.

”În prezent, pentru a obţine un certificat de stare civilă (naştere sau deces), persoana se deplasează la oficiul de stare civilă unde depune documentele necesare, respectiv cererea de eliberare a certificatului de stare civilă, document care se poate elibera atât în format digital, solicitantul trebuind să comunice ofiţerului de stare civilă o adresă de poştă electronică, dar şi în format fizic, printat pe un formular securizat, în funcţie de opţiunea cetăţeanului/aparţinătorului”, a mai transmis instituţia.

Extinderea, la nivel naţional, a Sistemului Informatic are ca termen de finalizare data de 24 septembrie 2024.

Alte articole:   Nicu Alifantis, Ducu Bertzi şi Vasile Şeicaru la Festivalul Național de Folk „Vama de la munte”. Programul evenimentului

Dacă apreciezi știrea, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like!

Noutăți RAPID și pe canalul de Whatsapp și Telegram !

Distribuie dacă îți place!

Anunţuri mică publicitate