BERD va sprijini financiar construcția autostrăzilor Ploiești-Brașov și Sibiu-Pitești

BERD va sprijini financiar construcția autostrăzilor Ploiești-Brașov și Sibiu-Pitești

Ministerul Transporturilor și Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD) au semnat un memorandum de înțelegere prin care banca va acorda statului român un credit-punte pentru construcția autostrăzilor Sibiu-Pitești și Ploiești-Brașov, urmând să recupereze banii în momentul în care aceștia vor veni de la Uniunea Europeană, a precizat miercuri, în cadrul unei conferințe de presă, ministrul de resort, Lucian Bode, informează Agerpres.

În urmă cu câteva zile, Ministerul Transporturilor a semnat un Memorandum de Înţelegere cu Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, prin care și-a asumat trei obiective:

  • Un împrumut-punte pentru realizarea autostrăzii Sibiu-Piteşti
  • Capital de lucru pentru Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR)
  • Asistenţă tehnică pentru construirea, procurarea şi operarea autostrăzii Ploieşti-Braşov.

„Avem astfel un partener care ne garantează că acest obiectiv va fi finalizat. BERD se va implica atât în etapa de revizuire documentaţie, cât şi de finanţare a execuţiei acestui tronson”, a arătat ministrul.

Acesta a explicat că BERD va finanţa statul român prin acest credit, urmând să-şi recupereze banii în momentul în care aceştia vor veni de la Uniunea Europeană.

„Pentru Sibiu Piteşti, avem certitudinea că pentru tronsoanele 1, 4 şi 5, finanţarea europeană este asigurată, ultimul document solicitat de Comisia Europeană în legătură cu acea problemă de mediu – vă aduceţi aminte, gândacul – a fost transmis către CE şi aşteptăm confirmarea că avem finanţarea asigurată. De asemenea, pentru sectoarele 2 şi 3 suntem în procedură de a elabora caietele de sarcini şi a scoate la licitaţie şi aceste tronsoane, deci teoretic am avea asigurată finanţarea pentru aceste sectoare, dar pentru a lua presiunea de pe buget am convenit cu cei de la BERD să ne acorde acest împrumut-punte, să finanţăm construcţia autostrăzii Sibiu-Piteşti din bani de la BERD, iar banii pe care îi vom primi să fie transferaţi, în momentul în care îi vom primi, către BERD”, a mai spus ministrul.

Întrebat care este valoarea acestui împrumut-punte, ministrul a explicat că ”este o înţelegere între noi, Ministerul Transporturilor, şi BERD în urma unor negocieri care au durat luni de zile şi mă bucur că am ajuns la acest moment la care, alături de noi, vine BERD pentru a realiza autostrada Ploieşti-Comarnic-Braşov”.

„Este vorba despre un memorandum de înţelegere. După ce vom intra în detaliu pentru fiecare componentă din cele trei, sub rezerva că pot fi patru, pot şi şase obiective, noi putem extinde anexa, vom merge, bineînţeles, cu un memorandum în Guvern. Este o înţelegere între noi, Ministerul Transporturilor, şi BERD în urma unor negocieri care au durat luni de zile şi mă bucur că am ajuns la acest moment la care, alături de noi, vine BERD pentru a realiza autostrada Ploieşti-Comarnic-Braşov”, a adăugat Bode.

Compania de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat recent că va scoate cât de repede la licitație realizarea la nivel de autostradă a centurii Comarnicului, în lungime de 7 kilometri, dar și că autostrada pe Valea Prahovei va avea un traseu nou de la Sinaia la Râșnov și un tunel la Bușteni, potrivit g4media.ro.

Alte articole:   Top 5 cel mai bine plătite meserii din România. Salarii medii de peste 10.000 de lei și multe zile de concediu

Contractul pentru varianta ocolitoare Comarnic, semnat până la finalul anului

Potrivit acestuia, contractul pentru realizarea centurii ocolitoare a oraşului Comarnic în regim de autostradă ar putea fi semnat până la sfârşitul acestui an.

„S-au irosit 18 ani pentru autostrada Comarnic-Braşov. Am luat decizia să anulăm acel parteneriat public-privat după modelul Vâlcov şi am decis să împărţim în mai multe secţiuni acest obiectiv de la Ploieşti la Comarnic şi prima secţiune pe care o vom scoate la licitaţie din acest tronson pe procedura fidic galben – proiectare şi execuţie – este varianta ocolitoare Comarnic, în regim de autostradă, şapte kilometri. La începutul lunii octombrie, în acest an, credem că vom finaliza toate procedurile pentru depunerea ofertelor pentru proiectare şi execuţie. Aşadar, până la sfârşitul anului, curgând termenele procedurale pentru analiza ofertelor şi fără contestaţii, sperăm noi, vom semna contractul pentru realizarea proiectului tehnic şi a execuţiei tronsonului varianta ocolitoare Comarnic, parte din autostrada Ploieşti-Braşov”, a susţinut Bode.

Peste 80 de kilometric de autostradă, finalizați în acest an

Alte articole:   Percheziții DNA la Primăria Sinaia și la locuința primarului Vlad Oprea

Ministrul Bote a precizat că toate tronsoanele de autostradă unde lucrările sunt gata în proporţie de 90%, adică peste 80 de kilometri în total, ar trebui să fie deschise traficului până la sfârşitul acestui an.

El şi-a exprimat speranţa ca, până la finele anului, să fie finalizate toate tronsoanele unde lucrările sunt gata în proporţie de peste 90%.

„Suntem foarte avansaţi pe Autostrada Transilvania, unde în august vor fi finalizaţi 25 de kilometri şi avem toate condiţiile să fie daţi în trafic, pe VO (varianta ocolitoare – n.r.) Bacău, apoi pe cei 10 kilometri dintre Râşnov şi Cristian, unde antreprenorul s-a angajat că va finaliza cu opt luni mai devreme decât prevede contractul. De asemenea, la Rădăuţi, antreprenorul s-a angajat să finalizeze în acest an varianta ocolitoare. Deci acestea sunt obiectivele unde avem un progres fizic de 90% şi care vor putea fi date în trafic în acest an. De asemenea, Sebeş-Turda, cu cele două loturi, unde avem progres de peste 90%, noi ne dorim să fie finalizate şi date în trafic în acest an”, a arătat oficialul guvernamental.

Potrivit lui Bode, aceste tronsoane, adunate, înseamnă peste 80 de kilometri noi de autostradă.

Alte articole:   Parada campioanelor feline vine la Coresi Shopping Resort!

În cadrul conferinței de presă, ministrul Transporturilor Lucian Bode a anunțat că necesarul de  investiţii în infrastructura de transport a României se ridică la 73 de miliarde de euro în perioada 2020-2030.

Distribuie dacă îți place!

Anunţuri mică publicitate

De top în Brașov