Autostrăzile României în 2024. Câţi kilometri de autostradă şi drum expres ar putea fi dați în trafic în acest an

Autostrăzile României în 2024. Câţi kilometri de autostradă şi drum expres ar putea fi dați în trafic în acest an

Autostrăzile României în 2024: Peste 200 de kilometri ar putea fi dați în trafic, alți 750 de kilometri lansați la licitație, susţine Irinel Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor.

Secretarul de stat în Transporturi Irinel Ionel Scrioșteanu a prezentat joi previziuni pentru infrastructura rutieră a României în 2024, conform cărora ar urma să fie finalizați încă peste 200 de kilometri de autostradă și drum expres.

În plus, peste 750 de kilometri de autostrăzi şi drumuri expres urmează să fie scoși la licitație pentru construcție.

Potrivit lui, și anul acesta vom avea parte de premiere în infrastructura rutieră din România, printre care:

  1. Intră în execuție și ultimele trei loturi din Coridorul IV pan-european de transport Nădlac – Constanța, și anume: loturile montane 2 și 3 dintre Sibiu și Pitești, dar și lotul lipsă din Lugov-Deja (celebrul lot al urșilor)
  2. După ce anul trecut am finalizat primele două loturi aferente Autostrăzii de Centură a Bucureștiului #A0, sunt și intră în execuție anul acesta toate celelalte 5 loturi: pentru loturile 1, 3 Sud și lotul 4 Nord continuă execuția, iar pentru loturile 1 și 3 Nord încep lucrările în primăvară
  3. Astfel, pentru prima dată, vom avea trei autostrăzi integral în execuție, în același timp: Autostrada Moldovei A7-13 loturi, Autostrada Bucureștiului A0 4 loturi, și Autostrada A1 – București-Nădlac 3 loturi
  4. Vom circula integral pe primul drum expres construit în România, respectiv DX12 Craiova – Pitești-total 120Km
  5. Vom circula integral pe semi-inelul sudic al Autostrăzii Bucureștiului A0 de la A1 – DN6 – DN5 – DN4 – A2-total 51 Km
  6. Depășim 100 proiecte descentralizate, care sunt și vor fi realizate prin parteneriate cu autoritățile locale (primării, consilii județene și asocieri dintre acestea de tip ADI), cu finanțare prin CNAIR
  7. Începe execuția primului lot dintr-o nouă autostradă, respectiv Autostrada Unirii A8

„Vom sprijini toți antreprenorii cu care avem contracte și, în funcție de mobilizarea acestora și știm că pe anumite șantiere este nevoie de mobilizarea suplimentară a antreprenorilor pentru a finaliza lucrările”, a continuat secretarul de stat, potrivit Economica.net.

Autostrăzile României în 2024: Câţi kilometri de autostradă şi drum expres ar putea fi dați în trafic

Acesta estimează că următoarele obiective de infrastructură rutieră (203 km) vor fi sau ar putea fi date în trafic anul acesta:

  • Autostrada Bucureștiului A0 – Lotul 1 Sud: 16,93 km
  • Autostrada Bucureștiului A0 – Lotul 3 Sud: 17,97 km
  • Autostrada Sibiu – Pitești A1 – Secțiunea 5 Curtea de Argeș – Pitești: 30,3 km
  • Autostrada Ploiești – Buzău A7 Lotul 1 Dumbrava (A3) – Mizil: 21 km
  • Autostrada Ploiești – Buzău A7 Lotul 2 Mizil – Pietroasele: 28,35 km
  • Autostrada Buzău – Focșani A7 Lotul 1 Buzău – Vadu Pașii: 4,6 km
  • Autostrada Buzău – Focșani A7 Lotul 4 Mândrești Munteni – Focșani Nord: 10,94 km
  • Drum Expres de legătură Centura Oradea – Autostrada A3 (Biharia): 12,46 km
  • Drumul Expres Brăila – Galați: 10, 77 km
  • Drumul Expres Craiova – Pitești, Tronsonul 1 Craiova – Robănești: 17,7 km
  • Drumul Expres Craiova – Pitești, Tronsonul 4 Colonești – Pitești (A1): 31,82 km.

„După ce anul trecut am finalizat 96 km de autostradă și drum expres, avem contracte de execuție lucrări pentru încă 760 km, licitații în curs pentru încă 120 km de drumuri de mare viteză și vizăm lansarea licitațiilor pentru execuție lucrări a peste 750 km de drumuri de mare viteză”, a mai spus Scrioșteanu.

Printre proiectele vizate se numără:

  • Craiova – Târgu Jiu
  • Focșani – Brăila
  • Pașcani – Suceava – Siret
  • București – Alexandria
  • Târgu Mureș – Târgu Neamț – Iași – Ungheni
  • Constanța – Mangalia (Alternativa Techirghiol)
  • Baia Mare – Satu Mare
  • Arad – Oradea
Alte articole:   Noaptea Dansului 2024: Brașovul Dansează în Piața Sfatului pe 31 august

Totodată, sfârșitul anului 2023 a reprezentat cel de al patrulea an consecutiv închis cu rectificare bugetară pozitivă, a precizat Scrioșteanu.

Investiţii în infrastructura rutieră din fonduri europene nerambursabile

Acesta a prezentat evoluția sumelor investite din fonduri europene nerambursabile în infrastructura de transport rutier, din 2020 până în prezent:

  • 2019: 1.891.396.000 lei
  • 2020: 3.609.955.000 lei
  • 2021: 4.890.701.000 lei
  • 2022: 8.607.374.000 lei
  • 2023: 11.075.973.000 lei (o creștere de +585% a fondurilor UE (inclusiv cofinanțare) absorbite față de 2019)
  • 2024: estimare de peste 15 miliarde lei investiți în Autostrăzile României în 2024.

Am încheiat anul 2023 cu o performanță foarte bună în ceea ce privește investițiile din fonduri europene în domeniul infrastructurii rutiere, plecând de la o alocare inițială de 2,7 miliarde euro și investind peste 3,8 miliarde euro, în ciclul financiar 2013-2020 (N+3 2023), ceea ce înseamnă o rată de atragere a fondurilor europene de peste 140%, cea mai mare parte fiind angajată și decontată în ultimii 4 ani. Ne aflăm într-o perioadă istorică, întrucât această creștere constantă și consecutivă din ultimii 4 ani reprezintă o premieră pentru infrastructura de transport, vom continua și anul acesta, estimăm un total de peste 15 miliarde lei pentru investiții în infrastructura de transport rutier”, a conchis Scrioșteanu.

Alte articole:   FOTO Diplomă de recunoştinţă pentru Salvamont Braşov din partea IGAv

Dacă apreciezi știrea, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like!

Noutăți RAPID și pe canalul de Telegram: Abonați-vă AICI
Distribuie dacă îți place!

Anunţuri mică publicitate