
Autostrada A 13 Braşov-Bacău, a mai făcut un pas şi a a juns în etapa forajelor.
CNIR a verificat progresul studiului geotehnic pe Autostrada A 13 Braşov-Bacău.
Aproximativ 5500 de metri liniari au fost forați pentru studiul geotehnic în cadrul contractului ,,finalizare Studiu de Fezabilitate Autostrada A 13 Brașov-Bacău ’’, progresul fiind de 1500 de metri liniari față de măsurătorile de luna trecută.
5 instalații de foraj pe Autostrada A 13 Brașov-Bacău, în județele Brașov și Covasna
Specialiștii Companiei Naționale de Investiții Rutiere au verificat, mobilizarea Prestatorului Consitrans S.R.L, proiectantul care realizează Studiul de Fezabilitate al Autostrăzii A 13, stadiul fiind următorul :
- Aprox. 5500 de metri liniari, progresul fiind de 1500 metri liniari de la verificarea anterioară (februarie 2025)
- Prestatorul a mobilizat 5 instalații de foraj în județele Brașov și Covasna și lucrează la Codlea (jud. Brașov), Mărcuș, Târgu Secuiesc, Lunga și Brețcu (jud. Covasna)
- În județul Brașov, la Codlea, Prestatorul a început efectuarea forajelor geotehnice pentru structuri, adâncimea maximă fiind de până la 30 metri.
Când trebuie încheiat studiul de fezabilitate
Lungimea estimată a traseului care se desfășoară în județele Brașov, Covasna și Bacău este de 162,5 kilometri, iar durata de finalizare a Studiului de Fezabilitate este de 24 de luni, calculată de la momentul începerii activității, septembrie 2024.
Sectorul Brașov-Bacău al Autostrăzii A13 se va conecta cu viitoarea Autostrada Sibiu-Făgăraș-Brașov printr-un nod de mare viteză în zona localității Codlea, iar în zona Bacăului, la Răcăciuni cu Autostrada Moldovei -A 7.