
O femeie din Făgăraș a rămas fără 17.000 de lei, în urma unei presupuse fraude.
Făgărășeanca a mers la bancomat, pentru a scoate bani, însă a fost informată că nu i se poate elibera suma solicitată pe motivul insuficienței surselor financiare.
Pe ecranul bancomatului i-a apărut mesajul cu „Sold indisponibil”.
După mai multe încercări nereușite de a extrage suma dorită, femeia s-a adresat băncii emitente a cardului. Aici, stupoare. Reprezentanții băncii i-au spus că mai are în cont suma de doar 2,85 lei, conform fagarasultau.ro.
Șocată, femeia a cerut ulterior un extras de cont și așa a realizat că suma de 17.000 de RON fusese folosită pentru a plăti aplicații și jocuri din platforma Google Play. Femeia spune că nimeni din familie nu ar fi făcut așa ceva, mai ales că pe extrasul de cont apar tranzacții zilnice, unele cu sume și de 1.400 RON.
Femeia a depus plângere la Poliție, iar agenții împreună cu reprezentanții băncii fac cercetări pentru a afla circumstanțele prin care această sumă a dispărut.
„Lucrători din cadrul Poliției Municipiului Făgăraș au întocmit dosar penal în care efectuează cercetări sub aspectul săvârșirii infracțiunilor de ” efectuarea de operațiuni financiare în mod fraudulos” și “accesul ilegal la un sistem informatic”, instrumentat sub coordonarea Parchetului de pe lângă Tribunalul Brașov.” a declarat agentul de poliție, Nadia Olaru pentru sursa citată.
Pentru a evita pe cât se poate astfel de situații, reprezentanții băncilor și poliștii recomandă să nu se ofere informații despre carduri prin intermediul telefonului.
Banca, Poliția și Procuratura nu cer niciodată astfel de informații prin telefon.
Dacă există clienți care au fost victime ale unui astfel de fraude, ei trebuie să raporteze evenimentul imediat la 112, precum și la banca emitentă a cardului.