
Braşovenii au răspuns pozitiv campaniei de reciclare lansată de Eco-Rom Ambalaje, Primăria Braşov şi societăţile de salubritate din orașși, în cele șase luni cât a durat competiția pentru obținerea titlului de „Oraș al recilării”, au adunat aproximativ 75 de tone de deșeuri reciclabile.
Braşovul este candidat alături de alte 31 de oraşe din țară la acest titlu, iar autorităţile braşovene speră că vor obţine marele premiu pus la bătaie, care este destul de tentant: o zonă eco wi-fi, respectiv un spaţiu inedit de relaxare, 100% eco şi cu acces liber la internet, investiţie în valoare de 12.000 euro. Pentru a se măsura cantitățile de deșeuri reciclate, în municipiul Brașov au fost montate 150 de containere tip „clopot”, în 75 de locații, destinate colectării separate a deşeurilor de ambalaje. Astfel, în perioada 1 ianuarie – 30 iunie, cât a durat campania, au fost colectate din aceste containere 17.522 de kg de plastic și metal, 47.514 de kg de hârtie și carton și 9.753 de kg de sticlă.
„Consider că această competiţie este o bună oportunitate de a conştientiza importanţa colectării selective a deşeurilor, pentru că asta înseamnă în primul rând o schimbare de mentalitate în ceea ce priveşte protejarea mediului înconjurător şi , nu în ultimul rând, costuri mai mici pentru serviciile de salubrizare. Sperăm să fim pe unul dintre primele locuri în această competiţie, pentru că acest lucru ar fi o confirmarea faptului că Braşovul este un oraş curat, modern şi cu cetăţeni responsabili”, a apreciat primarul George Scripcaru.
În ceea ce privește desemnarea câștigătorilor, care va avea loc pe 18 septembrie, se vor lua în considerare mai multe aspecte. Astfel, primăriile înscrise se luptă pe mai multe „fronturi”: cel al calităţii serviciilor de colectare separată a deşeurilor de ambalaje, al celor mai bune „muniţii” de conştientizare şi mobilizare a populaţiei pentru a separa deşeurile şi, în final, al celor mai mari cantităţi de deşeuri de ambalaje colectate. „În această perioadă, suntem în curs de evaluare a tuturor orașelor care au participat la această competiție, iar din echipa de evaluare fac parte atât reprezentanți ai Eco – Rom Ambalaje, cât și ai Institutului de Politic Publice și ai Asociațiilor Municipiilor din România. Pe toată perioada campaniei s-a făcut o monitorizare a modului de derulare a acesteia în fiecare dintre orașele participante. Primăria Braşov s-a remarcat în acest an prin acţiunile de promovare intense în rândul populaţiei, dar şi prin mobilizarea operatorilor de salubritate, toate acestea nu fac decât să aducă titlul de Oraşul Reciclării mai aproape de braşoveni”, a precizat Miruna Tănase, expert comunicare şi marketing, în cadrul Eco-Rom Ambalaje.