ANRE a lansat asistentul virtual Eva, pentru schimbarea furnizorului de energie electrică și gaze naturale

ANRE a lansat asistentul virtual Eva, pentru schimbarea furnizorului de energie electrică și gaze naturale

ANRE a lansat asistentul virtual Eva care ajută clienții să-și schimbe furnizorul de energie electrică sau gaze naturale.

Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE) a lansat, joi, asistentul virtual Eva pentru utilizarea platformei online de schimbare a furnizorului de energie electrică şi gaze naturale la nivel naţional (POSF).

POSF este o platformă informatică unică la nivel naţional dedicată clienţilor finali de energie electrică şi gaze naturale, care automatizează procesul de schimbare a furnizorului, prin simplificarea fluxurilor de informaţii şi documente.

“Pentru a se familiariza cu funcţionalităţile platformei, am pus la dispoziția consumatorilor, începând cu data de 16.03.2023, asistentul virtual, denumit Eva, care poate răspunde întrebărilor utilizatorilor privind detalii legate de procesul de schimbare a furnizorului, de contractare, de POSF, precum şi informaţii legate de reglementări specifice schimbării furnizorului.

Acest sistem inteligent permite asistentului virtual Eva să învețe permanent prin prisma întrebărilor adresate de consumatori și să fie în măsură de a oferi răspunsuri detaliate la problematicile ridicate de aceştia pentru domeniul specific al energiei electrice și gazelor naturale. De asemenea, sunt disponibile manuale de utilizare şi tutoriale, în care se prezintă în detaliu modul cum se accesează şi se utilizează POSF.

În vederea operaționalizării platformei, am aprobat, prin Ordinul nr. 3/2022 cu modificările ulterioare, Regulamentul privind organizarea și funcționarea platformei online de schimbare a furnizorului de energie electrică şi gaze naturale şi pentru contractarea furnizării de energie electrică şi gaze naturale (Regulament POSF)”, a afirmat preşedintele ANRE, Dumitru Chiriţă.

Dumitru chiriță a menționat că, de la data finalizării POSF, operatorii de rețea și furnizorii de energie electrică și de gaze naturale încărcă şi actualizează permanent metadatele pentru locurile de consum și pentru contractele de furnizare și de rețea, conform obligațiilor instituite prin Regulamentul POSF.

Alte articole:   Primăria Râşnov: Nu folosiți apa de la robinete pentru băut. Cetăţenii se pot aproviziona de la cele 2 cisterne

În scopul punerii în funcţiune şi actualizării permanente a bazei de date POSF, înregistrarea datelor şi informaţiilor despre clienții finali, precum şi orice schimbare administrativă din contract sau schimbarea furnizorului, se efectuează în POSF de către furnizorul actual al acestora, iar pentru locurile de consum existente înregistrarea se face de către operatorii de rețea.

Reprezentanţii ANRE au precizat că în acest moment pe platformă se regăsesc aproape 15,5 milioane de locuri de consum energie electrică şi gaze naturale, fiind înregistraţi 102 furnizori de electricitate şi 73 de gaze.

Te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like!

Alte articole:   Prezidenţiale 2025: Primul mare sondaj pentru alegerile din luna mai. Cine intră în turul doi

Noutăți RAPID și pe canalul de Telegram: Abonați-vă AICI

Distribuie dacă îți place!

De top în Brașov