Economie

Amenzile de circulație cresc de la 1 ianuarie 2018. Cea mai mică amendă va fi de 570 de lei

Gabriela Bunghez

Majorarea salariului minim brut pe economie, în 2018, de la 1450 lei la 1900 de lei, aduce după sine şi o creştrere cuantumului amenzilor de circulaţie pentru că valoarea punctul de amendă se calculează în funcţie de salariul minim.

Astfel, creșterea salariul minim brut pe economie cu 31%, aduce o creştere şi în cuantumul amenzilor de circulaţie, tot cu 31%.

Potrivit legislaţiei rutiere, un punct-amendă reprezintă, valoric, 10% din salariul minim brut pe economie, deci o creştere a acestui indicator aduce cu sine o creştere a amenzilor.

Aşadar, valoarea unui punct-amendă va ajunge la 190 de lei, de la 1 ianuarie 2018.

Cele mai mici amenzi, ca vorbitul la telefon, faptul că nu aţi semnalizat, sau nepurtarea centurii de siguranţă, ajung la 570 de lei (2-3 puncte amendă).

Cele mai mari amenzi aplicate persoanelor fizice ajung la 20 de puncte-amendă, adică 2.900 de lei. Aici intră, spre exemplu, cei care conduc o maşină al cărei ITP a expirat, cei care intră pe drumurile modernizate cu noroi pe roţi, cei care transportă copii mai mici de 12 ani pe locurile din faţă sau cei care conduc o maşină care nu are montate una dintre cele două plăcuţe de înmatriculare.