Aderarea României la Schengen va duce la o creștere semnificativă a numărului de turiști, va face transportul mai rapid și va aduce un volum mai mare de investiții străine

Aderarea României la Schengen va duce la o creștere semnificativă a numărului de turiști, va face transportul mai rapid și va aduce un volum mai mare de investiții străine

România și Bulgaria urmează să se alăture pe deplin Spațiului Schengen la 1 ianuarie 2025. Decizia a fost confirmată de miniștrii de interne ai UE pe 12 decembrie 2024, după ce Austria a fost de acord să-și ridice veto-ul împotriva aderării acestora, care anterior blocase intrarea din cauza preocupărilor legate de gestionarea migrației. Fintech-ul Ebury a realizat o analiză privind efectele economice ale aderării României la Spațiul Schengen.

Conform fintech-ului, aceasta ar trebui să fie o veste bună pentru economia României, care ar putea beneficia de un nou impuls datorat integrării mai profunde în piața europeană. Potrivit Comitetului Economic și Social European (CESE), România pierdea aproximativ 2,32 miliarde de euro anual din venituri din cauza neparticipării depline la regimul Schengen. Aderarea la zona fără frontiere ar putea, de asemenea, să limiteze într-o anumită măsură deficitul balanței comerciale, care se apropie de niveluri record.

Se anticipează că turismul, comerțul și logistica vor fi cei mai mari beneficiari ai aderării.

Turism

Simplificând călătoriile pentru vizitatorii europeni, România poate anticipa o creștere semnificativă a numărului de turiști, ceea ce ar beneficia direct economia prin cheltuieli mai mari în domeniul ospitalității și serviciilor conexe. Experții anticipează o creștere pe termen scurt a sosirilor internaționale între 15 și 25%. Merită subliniat faptul că sectorul turismului are un potențial considerabil de dezvoltare, contribuind direct cu doar 1,6% la PIB-ul României în 2022 (23 miliarde RON).

Alte articole:   Toxiinfecție alimentară într-o tabără din Bihor. 16 copii și doi adulți au ajuns la spital. Planul Roşu de Intervenţie, activat

Comerț și logistică

Conform unui studiu realizat de Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR), timpii lungi de așteptare la frontierele cu Ungaria și Bulgaria au costat companiile de transport românești până la 19,1 miliarde de euro între 2012 și 2023. Îmbunătățirea rețelelor logistice ar putea atrage și un volum mai mare de investiții străine.

Mențiuni notabile

Transportul mai rapid (și, probabil, mai ieftin) ar putea avea un impact pozitiv în special asupra producției industriale, agriculturii și producției alimentare, datorită ponderii mari pe care costul transportului o are în costul final al produselor.

Riscuri

Nu trebuie ignorate aspectele negative potențiale, precum riscul crescut al așa-numitei „hemoragii de creiere”, adică migrarea forței de muncă calificate către oportunități mai bune din alte țări. Deschiderea granițelor va duce, de asemenea, la un aflux de înlocuitori noi, adesea mai ieftini, pentru produsele fabricate de companiile românești, deși costurile reduse ale forței de muncă din România limitează considerabil acest risc.

Alte articole:   Toxiinfecție alimentară într-o tabără din Bihor. 16 copii și doi adulți au ajuns la spital. Planul Roşu de Intervenţie, activat

 

Sursa: economedia.ro

Dacă apreciezi știrea, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like!

Noutăți RAPID și pe canalul de Whatsapp și Telegram !

Distribuie dacă îți place!

Anunţuri mică publicitate

De top în Brașov