blog-logo

Ghid carduri sociale. Ce trebuie să știe cei care sunt eligibili în tranșa a II-a

Ghid carduri sociale. Ce trebuie să știe cei care sunt eligibili în tranșa a II-a

Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE), a anunţat, duminică, faptul că în data de 26 august a încărcat o nouă tranşă, numărul II, de 250 de lei pe aceste carduri sociale oferite prin programul „Sprijiin pentru România.

Potrivit ministerului, care se ocupă de gestionarea distribuirii acestor carduri sociale, tranşa II cuprinde şi o serie de noi beneficiari. Aceştia au devenit eligibili după startul programului.

Astfel, MIPE a prezentat un Ghid care oferă răspunsurile necesare, pentru noii beneficiari.

În această lună se vor distribui şi încărca şi cardurile pentru categoriile de beneficiari care au devenit eligibili după momentul acordării primei tranşe, sau care au fost omişi din aceasta, însumând aproximativ 91.000 de persoane.

În continuare, MIPE prezintă un ghid cu îndrumări pentru beneficiarii care se află în această situaţie.

SITUAŢIA I

Sunt eligibil, dar nu am primit cardul

Sunt persoane care nu au intrat în posesia cardului pentru că la momentul distribuirii nu se aflau la domiciliu. Poşta Română încearcă distribuirea de două ori pentru fiecare beneficiar.

Alte articole:   Cu cât va fi majorat salariul minim. Marius Budăi: Se impune această măsură

Dacă vă aflaţi în această situaţie, primul pas este să verificaţi la cel mai apropiat oficiu poştal. Dacă nu găsiţi cardul acolo, sunaţi la 031.9268.

Ministerul Muncii şi Solidarităţii Sociale actualizează lunar, înainte de fiecare alimentare a voucherului social pe suport electronic pentru produse alimentare şi mese calde, listele cu beneficiari, pentru a verifica eventuale modificări intervenite faţă de listele anterioare. Pentru beneficiarii nou introduşi în program se eliberează noi suporturi electronice.

Aşadar, dacă aţi devenit eligibil pe parcursul programului, veţi fi adăugaţi pe aceste liste. Pentru a vă asigura că nu sunteţi omis, vă puteţi adresa Casei Teritoriale de Pensii – respectiv Agenţiei Judeţene pentru Plăţi şi Inspecţie Socială – din judeţul de reşedinţă.

Verificarea condiţiilor de venit pentru beneficiarii se face exclusiv de către Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF), iar MIPE nu are autoritatea să adauge sau să elimine beneficiari din liste.

Alte articole:   Castelele Peleş, Bran și Salina Turda, emblemele cu care autorităţile vor să promoveze România turistică

Mecanismul de distribuire a cardurilor prevede trei etape:

  • 1) producţia cardurilor de către unităţile emitente (imprimarea datelor beneficiarilor şi inserarea CIP-ului),
  • 2) împlicuirea şi distribuirea la nivel naţional de către Poşta Română
  • 3) încărcarea valorică a cardurilor pe măsură ce acestea intră în posesia beneficiarilor.

Categoriile eligibile sunt următoarele:

  • a) Pensionarii din sistemul public de pensii, pensionarii aflaţi în evidenţa caselor de pensii sectoriale şi beneficiarii de drepturi prevăzute de legi cu caracter special, plătite de casele teritoriale de pensii/casele de pensii sectoriale, ale căror venituri nete lunare proprii sunt mai mici sau egale cu 1.500 lei;
  • b) Persoanele încadrate în grad de handicap grav, accentuat sau mediu, ale căror venituri nete lunare proprii sunt mai mici sau egale cu 1.500 lei;
  • c) Familiile cu cel puţin 2 copii în întreţinere, ale căror venituri nete lunare pe membru de familie sunt mai mici sau egale cu 600 lei;
  • d) Familiile monoparentale ale căror venituri nete lunare pe membru de familie sunt mai mici sau egale cu 600 lei;
  • e) Familiile care au stabilit dreptul la ajutorul social în condiţiile Legii nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificările şi completările ulterioare;
  • f) Persoanele fără adăpost, aşa cum acestea sunt reglementate potrivit prevederilor legale în vigoare.
Alte articole:   Castelele Peleş, Bran și Salina Turda, emblemele cu care autorităţile vor să promoveze România turistică

SITUAŢIA II

Am primit cardul, dar nu este încărcat

Sunt câteva situaţii în care, din motive tehnice, confirmarea distribuirii cardului către fiecare beneficiar se efectuează cu întârziere. MIPE nu poate efectua plata până nu primeşte această confirmare de la C.N. Poşta Română. Dacă aveţi card şi nu este încărcat, sunaţi la 031.9268.

Un alt ghid se vorbește și despre situația în care cardurile sunt pierdute și se dorește blocarea acestora.

Te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like!

Noutăți RAPID și pe canalul de Telegram: Abonați-vă AICI

Distribuie dacă îți place!

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Anunţuri mică publicitate