blog-logo

ANPC: Mare atenţie la capcanele falselor promoţii 

ANPC: Mare atenţie la capcanele falselor promoţii 

ANPC atenționează populația cu privire la reducerile de vară care au început.

Consumatorii trebuie să se informeze cât mai complet asupra produselor pe care intenţionează să le achiziţioneze, avertizează directorul general al ANPC, Paul Anghel.

El recomandă ca populația să fie extrem de vigilentă în special în perioada marilor reduceri de preţuri. De asemenea să acorde maximă atenţie tuturor detaliilor.

Șeful ANPC informează că vânzările cu preţ redus trebuie să respecte o serie de reguli de fixare şi publicitate a preţurilor. 

„Au început reducerile de vară, iar acum este momentul să cumpărăm produse la preţuri mai mici. Dar mare atenţie la capcanele falselor promoţii! Reducerile mari de preţ, uneori chiar de până la 70% sau 90% într-o anumită perioadă, sunt binevenite pentru consumatori. Dar, pentru a beneficia de aceste reduceri, fără să le fie afectate interesele economice, consumatorii trebuie să se informeze cât mai complet asupra produselor pe care intenţionează să le achiziţioneze, să fie extrem de vigilenţi şi să acorde maximă atenţie tuturor detaliilor, în special în perioada marilor reduceri de preţuri. Vânzările cu preţ redus, indiferent de tipul acestora (soldare, lichidare, vânzări promoţionale) trebuie să respecte o serie de reguli de fixare şi publicitate a preţurilor”, precizează pe pagina de Facebook, Paul Anghel, potrivit Agerpres.

El a explicat că orice comerciant care anunţă o reducere de preţ trebuie să o raporteze la preţul de referinţă practicat în acelaşi spaţiu de vânzare pentru produse identice.

„Preţul redus trebuie să fie inferior preţului de referinţă iar preţul de referinţă reprezintă cel mai scăzut preţ practicat în acelaşi spaţiu de vânzare în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de data aplicării preţului redus”, precizează șeful protecției consumatorului.

Orice anunţ de reducere de preţ exprimată în valoare absolută sau în procent trebuie efectuat vizibil, lizibil şi fără echivoc pentru fiecare produs sau grupă de produse identice:

  • fie prin menţionarea noului preţ lângă preţul anterior, barat;
  • fie prin menţiunile „preţ nou”, „preţ vechi” langă sumele corespunzătoare;
  • fie prin menţionarea procentului de reducere şi a preţului nou care apare lângă preţul anterior, barat. 
Alte articole:   Ziua de naștere ar putea deveni zi liberă prin lege

Anghel sfătuieşte consumatorii să citească cu atenţie caracteristicile produsului şi să verifice dacă acesta corespunde cu adevărat dorinţelor şi nevoilor. 

„În cazul în care comandaţi online, verificaţi, înainte de a trimite comanda, dacă preţul fiecărui produs din coşul de cumpărături este acelaşi cu preţul redus indicat atunci când aţi ales produsul”, atrage atenţia reprezentantul ANPC. 

Indiferent că este vorba de un magazin online sau de unul clasic, preţul trebuie întotdeauna să fieafişat clar:

  • lizibil
  • în lei
  • cu toate taxele incluse (TVA şi alte taxe suplimentare, dacă este cazul). 

„Orice vânzare cu preţ redus, indiferent de tip (de soldare, de lichidare, promoţională etc.), trebuie să fie însoţită sau precedată de publicitate şi anunţată sub denumirea ei („soldare/soldări/solduri”, „lichidare”, „promoţii” etc), însoţită de data de debut şi de durata acesteia. De asemenea, în cazul în care oferta este deja în derulare, consumatorii trebuie să fie informaţi cu privire la valabilitatea reducerii sau că oferta este valabilă numai „în limita stocului disponibil”. În momentul cumpărării, consumatorii trebuie să verifice dacă oferta mai este valabilă şi dacă reducerea de preţuri anunţată este identică cu cea reală (la cititoarele de cod de bare din cadrul marilor magazine sau direct la casă, dacă preţul afişat este cel facturat)”, mai arată Paul Anghel. 

Atenție la pachetele promoţionale de tipul „3 la preţ de 2”

La achiziţionarea pachetelor promoţionale de tipul „3 la preţ de 2”, trebuie verificat preţul individual al produselor. Acesta trebuie să existe în mod obligatoriu la vânzare, pentru a-l putea compara cu preţul pachetului promoţional. 

Alte articole:   Cardul de energie. Ce se întâmplă dacă factura este pe alt nume. Ghid pentru situații speciale

Totodată, acesta sfătuieşte consumatorii să solicite informaţii suplimentare atunci când au nelămuriri privind orice campanie publicitară făcută prin orice mijloace (în cadrul magazinului, prin afişe sau pliante, prin anunţuri pe site etc). 

Pe de altă parte, directorul general de la Protecţia Consumatorilor a subliniat că, în cazul returnării produsului, consumatorul îşi poate primi suma de la comerciant în termen de 14 zile de la primirea produsului.

Rambursarea se face folosind aceleaşi modalităţi de plată ca şi cele folosite de consumator pentru tranzacţia iniţială, cu excepţia cazului în care consumatorul a fost de acord cu o altă modalitate de plată şi cu condiţia de a nu cădea în sarcina consumatorului plata de comisioane în urma rambursării. 

„Consumatorul trebuie să citească termenii şi condiţiile de funcţionare a magazinului online deoarece termenul de 14 zile (în care poate opta pentru returnarea produsului) se prelungeşte cu încă 12 luni în cazul în care comerciantul nu a menţionat în format expres despre existenţa dreptului de returnare a produselor”, a încheiat Paul Anghel. 

În cazul în care consumatorii consideră că drepturile le-au fost încălcate le recomand să sesizeze orice abatere. Șeful ANPC asigură consumatorii că instituția le va acorda tot sprijinul.

Alte articole:   VIDEO Schengen: Europarlamentarul Eugen Tomac anunță că a deschis luni o acțiune împotriva Consiliului UE la Curtea de Justiție

Te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like!

Noutăți RAPID și pe canalul de Telegram: Abonați-vă AICI

Distribuie dacă îți place!

Leave a Reply

Your email address will not be published.