blog-logo

Aeroportul Brașov – a început recepţia finală pentru sistemul de balizaj al pistei, căii de rulare şi a platformei de parcare aeronave

Aeroportul Brașov –  a început recepţia finală pentru sistemul de balizaj al pistei, căii de rulare şi a platformei de parcare aeronave

Specialiştii Consiliului Judeţean au semnat recent procesul-verbal de recepţie finală la terminarea lucrărilor pentru Terminalul de pasageri Aeroportul Braşov – Ghimbav. În această săptămână a început recepţia finală pentru sistemul de balizaj al pistei, căii de rulare şi a platformei de parcare aeronave.

Însă cea mai grea şi cea mai complexă etapă din multitudinea de activităţi desfăşurate este cea legată de Asigurarea serviciilor de navigaţie aeriană. Acestea presupun: proiectarea procedurilor de zbor convenţionale; a procedurilor de zbor satelitare; de spaţiu aerian şi a procedurilor operaţionale, verificări din zbor; studii de acoperire a propagării semnalului, licenţierea şi pregătirea personalului; punerea în funcţiune echipamentelor meteo şi de radicomunicaţii, certificarea echipamentelor, integrarea echipamentelor, analize de risc etc.

„Am făcut această enumerare în sprijinul înţelegerii complexităţii a ceea ce facem în acest moment, împreună cu echipele de specialişti; cu proiectanţii procedurilor de zbor şi spaţiu aerian, cu specialiştii ROMATSA pe analize de risc; management de proiect, instruire personal, specialişti în comunicaţii, meteo, radionavigaţie; controlori de trafic, cu specialiştii AACR care urmăresc îndeaproape implementarea acestui proiect; evaluat ca fiind cel mai important şi mai complex proiect în care au fost implicate Autoritatea Aeronautică Civilă Română şi Administraţia Română a Serviciilor de Trafic Aerian ROMATSA RA. La finalul implementării va reprezenta un motiv de mândrie atât pentru Consiliul Judeţean Braşov, cât şi pentru cele două autorităţi de reglementare a domeniului aeronautic românesc”, a explicat Alexadru Anghel, directorul executiv al Direcţiei Implementare Aeroport din cadrul CJ Braşov.

Alte articole:   Inspectoratul Școlar a publicat Ghidul admiterii în liceu 2022

Aeroportul Brașov – infrastructura fizică este aproape operațională

Toate activităţile care se desfăşoară până la final, la operaţionalizarea serviciilor de navigaţie aeriană, necesită consultări periodice cu părţile interesate. În cadrul acestora sunt colectate informaţii de la companiile aeriene. Se discută nivelul de echipare a aeronavelor, specificul zonei Braşov şi al împrejurimilor sale; modul de lucru al ROMATSA; acomodarea tuturor entităţilor ce desfăşoară activităţi de zbor în zonă (armata, IAR Ghimbav, Aeroclubul României, parapantişti, aerodromuri etc).

„Aeroportul Braşov – Ghimbav ca infrastructură fizică este aproape de momentul în care putem spune că este operaţional. Însă zborurile comerciale, de pasageri se pot desfăşura într-un spaţiu aerian controlat. Cu proceduri de zbor publicate, verificate în zbor, în prealabil. Sub coordonarea şi dirijarea controlorilor de trafic instruiţi special pentru procedurile de decolare/aterizare ale Aeroportului Braşov. Proceduri ce se bazează pe echipamentele de radionavigaţie, comunicaţii şi meteo. Care furnizează informaţiile necesare derulării activităţii în condiţii de siguranţă”, a adăugat directorul executiv Alexandru Anghel.

Alte articole:   A expus în Italia, Marea Britanie, Germania, Statele Unite ale Americii, China, iar acum ajunge la Brașov!

Se caută soluții de a comasa activități

Activităţile menţionate au dezavantajul că fiind cele mai complexe şi cu gradul cel mai mare de expertiză. Nu pot fi exemplificate printr-un progres vizibil, măsurabil pentru cei interesaţi, exceptându-i pe cei care sunt implicaţi efectiv.

Rezultatele se materializează în procese-verbale la finalul şedinţelor, proceduri scrise pe hârtie şi desene ale zonelor şi procedurilor de zbor, care în final sunt parte a dosarelor sau a reviziilor variantelor de pornire.

O astfel de întâlnire, în format hibrid, a avut loc joi, 12 mai, la sediul ROMATSA. Au fost prezenţi preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Adrian-Ioan Veştea; directorul executiv Alexandru Anghel, proiectanţii de proceduri; antreprenorul din contractul de furnizare echipamente de radionavigaţie şi turn control virtual şi specialiştii AACR. Au fost discuţii privind stadiul proiectului, condiţionările între diferitele etape şi acţiuni ale proiectului. Scopul a fost de a vedea unde se pot suprapune activităţi. Dacă există soluţii de a comasa programul. Toate acestea, bineînţeles, fără a afecta calitatea finală a proiectului şi a condiţiilor de siguranţă.

Alte articole:   Brașovenii care au cazat refugiați primesc aproape 3 milioane de lei, pentru luna aprilie

Complexitatea proiectului nostru a fost confirmată, o dată în plus, de prezenţa la întâlnire a celor mai buni specialişti şi a persoanelor cu putere decizională din cadrul ROMATSA şi al Autorităţii Aeronautice Române. Vreau să le mulţumesc tuturor pentru timpul şi resursele pe care le alocă implementării Aeroportului Braşov. Pentru disponibilitatea de a se adapta unui proiect în premieră naţională. Pe care doar împreună îl putem finaliza cu succes”, a concluzionat Adrian-Ioan Veştea, preşedintele Consiliului Judeţean Braşov.

Te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like!

Noutăți RAPID și pe canalul de Telegram: Abonați-vă AICI

Distribuie dacă îți place!
  1. super sant brasovean si am calatorit de doua ori cu avionul pe aeroportul otopeni dar vrea sa va zic si nimeni nu ma crede paza este pentru prosti iar ptru infractori nu se gaseste paza abia astept sa se deschida si cred ca paza o sa fie mai buna

    Reply
  2. Neculai Ghindeal 14 mai 2022, 8:59 PM

    Din articol: „Însă cea mai grea şi cea mai complexă etapă din multitudinea de activităţi desfăşurate este cea legată de Asigurarea serviciilor de navigaţie aeriană.”

    Un TURN DE CONTROL ar ajuta cu siguranţă!

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.