blog-logo

FOTO Destinație inedită dată vechilor traverse ale căii ferate Apața-Cața. Lucrările la tunelul Homorod au început timid 

FOTO Destinație inedită dată vechilor traverse ale căii ferate Apața-Cața. Lucrările la tunelul Homorod au început timid 

Lucrările la proiectul care vrea să revoluționeze mersul cu trenul în România, și care prevede execuţia a două tuneluri gemene, pe secțiunea de cale ferată Apața-Cața, au început timid.   

Contractul pentru lucrările de modernizare ale sectorului de cale ferată Apața – Cața a fost semnat acum 16 luni, dar pe teren, pe anumite sectoare, semnele că se lucrează sunt mai degrabă discrete, transmite clubferoviar.ro. Lucrările au început etapizat, pe porțiuni, este una dintre explicații. 

Lucrările la tunelul Homorod, unul dintre cele două tuneluri de pe sectorul de cale ferata Apața – Cața, județul Brașov au început timid cu foraje efectuate la unul dintre capete și cu materiale depozitate la celălalt capăt.

Trenurile de pe magistrala 300 continuă să circule cu frecvențe ridicate, ocolind 15 kilometri în plus față de viitoarea rută ce va trece prin tunelul Homorod. Garniturile lungi de marfă șerpuiesc printre dealurile împădurite. 

Alte articole:   Utilizatorii Instagram sunt vizaţi de o campanie phishing. Recomandările specialiștilor

Intrarea sudică în tunelul Homorod se află imediat la ieșirea din satul Racoș. Așezarea are vocație turistică fiind vestită pentru vulcanul stins (locația de filmare a serialului Django), lacul de smarald, cariera de bazalt și nu în ultimul rând pentru castelul Bethlen (unul dintre castele familiei Bethlen din Transilvania). 

Lucrările se anunță imediat cum părășești satul spre drumul național DN13/E60 care leagă Brașovul de Sighișoara. Nu coloanele de utilaje vestesc lucrarea, ci componentele vechi dezafectate ale fostei linii.

Vechile traverse ale căii ferate, folosite de locanici pe post de stâlpi de susținere a gardului

Gospodari, locuitorii au strâns traversele de cale ferată părăsite pe marginea magistralei și le-au tras în fața porții pentru a fi siguri de ele până li se găsește o utilitate. Unii le-au bătut vertical în pământ, roată în jurul casei, pe post de stâlpi de susținere ai viitorului gard. 

Alte articole:   Lidl România modifică orarul de funcţionare al magazinelor pentru a face economie de curent

Imediat la părăsirea satului Racoș ajungi la capătul dinspre Apața al tunelului Homorod, al doilea pe acest sector. Tunelul urmează să străpungă dealul din față ieșind pe partea cealaltă, explică amabil unul dintre cei câțiva angajați care se găsesc în ușa deschisă a unui container cu organizarea de șantier.

Scuturile care urmează să sape tunelul nu sunt vizibile, doar niște foreze uriașe stau cățărate la poalele dealului, deasupra unui teren săpat, de mărimea unui teren de fotbal, ce urmează să fie umplut cu pământ. 

Pe partea cealaltă a șoselei, actuala magistrală, dublă și electrificată, urmează să fie dezafectată, căci devine inutilă după ce linia intră în tunel. Un kilometru mai încolo șoseaua subtraversează calea ferată, care face mai multe mendre impuse de configurația văii. 

Alte articole:   Trafic restricționat în cartierul Coresi

La celălat capăt, lucrările sunt anunțate printr-un panou amplasat pe o baracă și de mormane de materiale de construcție așezate ordonat. În baza dealului, pe acolo pe unde ar urma să iasă tunelul, trenurile își continuă drumul în așteptarea noului tunel. 

Tunelul va fi continuat la sud spre Brașov de un alt tunel, cel de la Ormeniș, cu 1,7 km mai lung decât tunelul Homorod. 

Cele două tuneluri din proiectul de modernizare a căii ferate Braşov – Sighişoara, inclusă în Coridorul feroviar european Rin – Dunăre, vor fi realizate prin tehnologia TBM, iar patru „cârtițe” vor săpa tunelurile.

Te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like!

Noutăți RAPID și pe canalul de Telegram: Abonați-vă AICI

Distribuie dacă îți place!

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Anunţuri mică publicitate