blog-logo

ÎN DIRECT Consilierul local Alexandra Crivineanu, despre contractele Primăriei Brașov și programul „Cornul și laptele”

ÎN DIRECT Consilierul local Alexandra Crivineanu, despre contractele Primăriei Brașov și programul „Cornul și laptele”

Liderul consilierilor locali PSD, Alexandra Crivineanu, susține o conferință de presă la această oră. Printre subiectele abordate: contractele cu încredințare directă ale Primăriei Brașov și programul „Cornul și laptele”.

„Astăzi vreau să aduc în atenția opiniei publice locale un subiect care privește modul în care administrația Coliban cheltuie banii brașovenilor. Este vorba despre o serie de contracte încheiate de administrația Coliban, fără consultare, fără transparență. Contracte cu atribuire directă, cu firme de partid”. 

Doresc să atrag atenția asupra acestui subiect, pentru că, de-a lungul ultimilor ani, în special când nu era primar, domnul Allen Coliban a fost un aprig contestatar al atribuirilor directe, al contractelor cu dedicație și un promotor al transparenței în administrație. Ajuns astăzi la Primărie, Coliban a abandonat aceste principii și calcă pe urmele celor pe care până acum un an îi critică vehement”.
 

„Putem vorbi astăzi despre o practică a administrației Coliban, un tip de acțiune recurentă- atribuirea contractelor către firmele apropiaților sau membrilor de partid este un comportament uzual, obișnuit”.
 
În calitate de lider de grup al consilierilor locali PSD, cer actualului primar și aparatului de lucru al acestuia să înceteze această practică. Consider imoral comportamentul lui Coliban, care și-a construit întregul discurs public pe un discurs care condamna tocmai practicile pe care el astăzi le folosește mai ceva ca fosta administrație”.
 

  1. Primăria municipiului Braşov a atribuit, la începutul anului, un contract pentru redefinirea brandului Braşovului.
    ✓ Contract în valoare de 130.000 de lei fără TVA, atribui unei firme de publicitate pentru a „defini promisiunea brandului de oraş” 
    ✓ Conform contractului în valoare de 130.000 de lei, MAP Advertising SRL urmează să se ocupe de: „definirea promisiunii brandului de oraș și viziunea identitară de dezvoltare pe termen lung și planificarea acțiunilor care vor livra pe promisiune”. De asemenea, firma va trebui identifice şi „valorile și misiunea locuitorilor orașului, ce îi definește”. În plus, contractul include şi crearea identităţii vizuale a oraşului, respectiv a unui logo şi a unui slogan.  
Alte articole:   Tichete sociale de 500 de lei pentru elevi. Cererile se depun în prima zi de şcoală

„Oamenii noi” din politică 

  1. Un alt contract: Primăria Braşov a atribuit direct firmei unui candidat USRPLUS de la Bucureşti, un studiu pe parcările din oraş. Achiziţia de peste 100.000 de lei s-a făcut via Asociaţia Metropolitană de Transport.
     
  • Concluziile acestui studiu urmând a fi fost prezentate la final de ianuarie, nici până astăzi nu știm vreun rezultat
  • Respectivul contract, semnat în luna octombrie, are o valoare de 105.000 lei, fără TVA și a fost încheiat cu o firmă de consultanță din București, prin procedura de atribuire directă. Firma aparține unei persoane din cercul USR.  Contractul de consultanţă de peste 100.000 de lei a fost atribuit firmei unui candidat USRPLUS, din 2020.
  • Firma Vegacomp Consulting București implementează proiecte asemănătoare privind gestionarea parcărilor și în alte primării conduse de primari USR. (Bacău, Sectorul 1 București)
  1. Primăria Braşov a apelat la un consultant din Bucureşti, SC Media Trust România SRL, pentru a monitoriza apariţiile în presă sau pe reţelele social-media despre activitatea municipalităţii. Conform datelor disponibile pe platforma electronică de achiziţii publice, consultantul amintit a fost stabilit prin atribuire directă, iar valoarea contractului (valabil până la finalul anului, începând cu data semnării) este de 19.635 lei, cu tot cu TVA.
    Conform ofertei prezentate de consultant, vor fi monitorizate menţionările în presa scrisă locală, regională, naţională, radio, TV, online, social media, fluxuri de ştiri (articole/postări online) ale entităţii administrativ-teritoriale şi ale reprezentanţilor săi. „Serviciile de monitorizare a presei constau în trimiterea de rapoarte zilnice de monitorizare a presei cu ştirile identificate în toate mediile monitorizate, în 7 formate complementare de afişare incluse în mod standard în raportul zilnic de monitorizare”, se arată în oferta publicată de firma bucureşteană pe platforma electronică de achiziţii publice.
    Cu aceeaşi firmă, Primăria Braşov a încheiat şi anul trecut la începutul lunii iunie un contract de monitorizare, cu o valoare de 12.495 lei, cu tot cu TVA, valabil până în decembrie 2021.
  2. În ultima zi din decembrie, Primăria Braşov a atribuit direct contractul de consultanţă pentru analiza oportunităţii creării unui centru de excelență în sporturile de iarnă. Firma de consultanță din București va analiza oportunitatea ca în „Brașov să se realizeze un Centru de excelență și performanță cu funcționalități de cercetare-dezvoltare și transfer tehnologic pentru sporturile de iarnă indoor”. O astfel de analiză costă bugetul local 90.000 de lei. 
  3. Vă reamintesc și de contractul cu Compania deținută de consilierul județean al CJ
    Brașov Silviu Ivan Nunvailer, fost salariat al Camerei Deputaților, de la USR, care a primit, la doar două minute după ce a depus oferta, din partea Primăriei Municipiului Brașov, condusă de Allen Coliban, tot de la USR, un contract de 18.000 de lei, prin încredințare directă. Acest fapt s-a derulat în ziua de 26 noiembrie, între ora 14:01 și 14.03, conform anunțului de atribuire publicat pe SEAP. Firma colegului de partid al primarului urma să se ocupe,  până în 31 decembrie, de paginile de Facebook, Instagram și cea oficială a Primăriei Brașov, în special în trei campanii de conștientizare derulate de municipalitate. – contractul nu a mai fost încheiat din cauză că nu mai era timp pentru derularea obligațiilor prevăzute.
Alte articole:   Zeci de șoferi amendați pe Transfăgărășan pentru blocarea traficului 

Mă întreb care a fost reacția membrilor și susținătorilor USR care și-au pus speranța că noua administrație va aduce schimbarea mult așteptată.

Cornul și Laptele, un alt eșec al administrației Coliban

La mai bine de 5 luni de zile după ce au promis școlarilor și preșcolarilor din Brașov, alimente sănătoase de la producătorii locali, USR-iștii din Primăria Brașov dau din colț în colț, în disperarea că nici acest proiect nu le-a ieșit.

Din păcate, nimeni nu a fost interesat de o colaborare, pentru a furniza școlilor cornul și mărul. Practic, în acest moment, elevii din municipiul Brașov sunt singurii din județ care nu primesc aceste produse.

Se pare că lipsa credibilității și a unei coerențe în managementul acestui oraș se răsfrânge și asupra potențialilor furnizori sau parteneri.

Acum, Primăria Brașov a scos, din nou, la licitație, contractul prin care să fie livrate zilnic, elevilor și preșcolarilor din insitituțiile de stat, lapte, produse de panificație (cornuri sau biscuți) și fructe. Condițiile cu care se lăudau în fața brașovenilor, de a livra fructe „bio” – respectiv mere, dar și aceea ca producătorii să fie la cel mult 70 km de Brașov nu mai sunt condiții eliminatorii, ci doar se punctează suplimentar, conform caietului de sarcini. Atribuirea contractului se va face prin negociere directă.

Cu alte cuvinte, antreprenorii locali nu sunt atrași de administrația USR-istă de la Brașov. Deocamdată nu știm dacă a fost semnat și contractul cu furnizorul de lapte, cel desemnat câștigător.

Îi sugerez doamnei viceprimar Boghiu ca pe viitor, atunci când își dorește implementarea unor proiecte, să nu se mai antepronunțe asupra lor prin toate mijloacele media, ci să anunțe brașovenii atunci când are siguranța că le poate pune în practică.

Și să sperăm că, până la vacanța de vară, elevii vor primi produsele de calitate anunțate cu surle și trâmbițe, atât pe pagina de Facebook a Primăriei, cât și pe pagina USR Brașov. Cine știe? Poate se vor gândi să le dea copiilor, retroactiv!

Distribuie dacă îți place!

Leave a Reply

Your email address will not be published.